24 Festival – Het evenement voor de creatieve, marketing, communicatie en media industrie in Nederland.
01-11-2017

En ZIGT was er bij!
24 Festival – Het evenement voor de creatieve, marketing, communicatie en media industrie in Nederland.

Overdag vond het Grote Marketing Congres (GMC)plaats met verschillende sprekers. Centraal stond hoe je de aandacht trekt van je doelgroep en hoe je deze vast houdt. Volgens neurowetenschapper Victor Lamme moeten commercials vooral korter worden om de aandacht vast te houden. De Persgroep gaf inzicht in de nieuwe onderzoeksmethode Advertising Impact Monitor (AIM), waarmee het effect van creatie is getest. Dit waren vooral open deuren, maar wel goed om in gedachten te houden. Tot slot hebben wij ook nog de presentatie van BrandDeli bijgewoond. Hierin liet BrandDeli samen met Iglo zien hoe het toevoegen van emotie aan hun commercial een omzetstijging liet zien.

Effies 2017; de stand van het land. 

’s Avonds was de jaarlijkse Effie uitreiking in het concertgebouw in Amsterdam. De Effie: de effectiviteitsprijs voor marketing en reclame, geeft voor ons altijd de stand van het land weer. Op welke bedrijven zit de consument te wachten, wie weet de harten van de consument het beste te veroveren en hoe wordt het gebracht?

Met een regen aan bronzen Effies, 2 zilveren en 2 gouden staat NL er top voor. Onze industrie floreert en daar mogen we trots op zijn. Het event op zich is top georganiseerd. Onder leiding van Dick van der Lecq is het een heerlijk event geworden om vooral te zijn.

“Dat onze opdrachtgever Wakker Dier de avond mocht afsluiten met de winst van een Gouden Effie maakte de avond voor ZIGT compleet”

Natuurlijk lijkt het alsof de prijzen worden verdeeld onder de usual suspects en bureaus. Maar wie goed kijkt ziet dat ook kleinere opdrachtgevers en bureaus ruimschoots aan de trekken komen. “Een blik op de inzendingen van dit jaar geeft een goed beeld van waar ons vak staat. We zien een groeiende aandacht van organisaties en merken voor hun maatschappelijke rol en ‘purpose’ terug. “ Aldus Mary Hoogerbrugge van de Effie Stuurgroep. Er waren dit jaar maar liefst tien cases in de categorie Maatschappelijk ingezonden. Dat onze opdrachtgever Wakker Dier de avond mocht afsluiten met de winst van een Gouden Effie maakte de avond voor ZIGT compleet.

Mediabureau ZIGT, Joost Istha, Pauline Kamphuis & Janinka Zilverschoon

Joost Istha
Joost Istha
Directeur / Ondernemer