40.000ste editie van De Telegraaf uitgebracht in vernieuwde stijl
20-09-2015

Een nieuwe bladzijde...
40.000ste editie van De Telegraaf uitgebracht in vernieuwde stijl

De 40.000ste editie van De Telegraaf wordt gevierd met een nieuwe stijl die de krant heeft doorgevoerd sinds 28 september 2015. Deze nieuwe stijl lijkt een voorbode voor de nieuwe strategie die TMG donderdag 1 oktober met de rest van Nederland zal delen. Naast een rustigere vormgeving zal er meer focus worden gelegd op verdieping en duiding van het nieuws, stelt TMG. Kortom geen chocolade meer!

Op het eerste gezicht oogt de krant inderdaad rustiger, meer verdieping van het nieuws valt nog niet vast te stellen. Wel lijkt men met deze nieuwe vormgeving naar andere kranten als het AD toe te trekken. Is dit omdat de krant hiermee lezers van andere kranten probeert te winnen en daarmee een bredere doelgroep probeert te trekken? De Telegraaf is flink aan het bezuinigen. Een groter lezerspubliek is dan natuurlijk altijd fijn, maar of deze vernieuwing een van de oplossingen is om het concern te helpen zal de tijd leren. Voor nu is het nog onduidelijk waarom voor deze koers gekozen is.

Donderdag zal hopelijk meer duidelijkheid brengen!

Danielle Crombeen
Danielle Crombeen
Media Consultant