AMMA Awards 2018
17-04-2018

The Magic of Media
AMMA Awards 2018

De nominaties voor de elf categorieën van de AMMA Awards 2018 zijn bekend. Voor de 17e keer maakt de Nederlandse communicatiebranche zich op voor de prestigieuze AMMA’s (Annual Masters of Media Awards).
De AMMA’s belonen de beste mediaprestaties van het afgelopen jaar van merk, media-exploitant en -bureau. De prijzen zijn vakkundig in verschillende juryrondes beoordeeld door 69 professionals uit de gehele branche.

Op donderdag 17 mei 2018 worden de elf winnaars bekend gemaakt tijdens een feestelijk avondprogramma in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.

De nominaties van dit jaar

YIM Mediatalent van het jaar

  • Bart Delwig – Social Inc
  • Lotte Hillen – Universal Media
  • Nancy Faber – Omnicom Media Group

Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)

  • Maarten Rooduijn – JCDecaux
  • Marco Gijsen – BrandDeli
  • Mascha Colmans – de Graaf – Jean Mineur Mediavision
  • Rick Vriesema – Exterion Media

Beste engagementstrategie

  • Bavaria #CARNAVALVRIJ – Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras
  • Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper – UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film
  • Tele2 Super-Super-Super-Selfie – Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D’azur, MEC, Storyboard, The Story Lab

Beste gebruik van een medium

  • Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht  – KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton
  • The Green Gallery Green Screen Ad Blocker – UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake

Beste mediaperformance

* Ford dynamic video, een Europese media first – Mindshare, Blue Mango Interactive
* Microsoft Surface Book – Turn passion into possible – Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree
* Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar – Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz

Beste media-innovatie

* C&A Christmas Collection Campaign – Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
* Ford dynamic video, een Europese media first – Mindshare, Blue Mango Interactive
* NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view – NRC Media
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake – UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)

  • Outdoor Ad Impact Forecaster – MeMo², Exterion Media
  • VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI – Mediabrands Netherlands

Beste mediastrategie

  • Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake –  Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
  • Mens, wat ben je mooi als je probeert – Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa
  • The Green Gallery Green Screen Ad Blocker – UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
  • Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam – Mindshare, Gravity

Merk van het jaar

  • Doritos Continues To Play Bold in 2017 – PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
  • ING, voor wie vooruit wil – Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
  • McDonalds Van Ads naar Acts naar het succesvolste jaar ooit – OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay

Media-exploitant van het jaar

  • BrandDeli
  • Exterion Media
  • Wayne Parker Kent

Mediabureau van het jaar

  • M2Media
  • MediaCom
  • PHD

Uitreiking

De uitreiking van de AMMA Awards 2018 is op donderdag 17 mei in Theater Amsterdam. Meer informatie is te vinden op mwg.nl/amma.

Over de MWG

MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media en merken, content en data & technologie.
Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen.
Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten. De leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- & onderzoeksbureaus, media-exploitanten en uitgevers.