AMMA Beste Engagementstrategie voor politie #Crimediggers!
24-05-2016

Crimediggers doet het goed
AMMA Beste Engagementstrategie voor politie #Crimediggers!

Vol trots mochten ZIGT, Steam en de politie gisteravond de AMMA voor Beste Engagementstrategie in ontvangst nemen tijdens de feestelijke uitreiking van de AMMA Awards in Theater Amsterdam. De award voor ‘Beste Engagementstrategie’ is dit jaar voor het eerst uitgereikt. De nieuwe award bleek direct zeer populair met maar liefst 33 ingezonden cases.

De politie heeft in samenwerking met Steam en ZIGT in 2015 de online experience #Crimediggers gelanceerd. Het doel? De hoogopgeleide IT-er laten ervaren dat het digitale recherchewerk bij de politie zowel inhoudelijk als uitdagend is.

Juryvoorzitter Arno Lubrun over de case: “Crimediggers is van kop tot staart een case om van te smullen. Een vlijmscherpe aansluiting tussen doelstelling en aanpak, een heldere strategie waarin alle stappen goed doordacht zijn, engagement in de puurste zin van het woord en een intelligent samenspel van middelen. Je kunt zéggen dat werken bij de politie interessant is, maar een lastig te betrekken doelgroep overtuigen door het ze te laten ervaren met behulp van innovatieve gaming is veel effectiever. Last but not least prijst de jury de intensieve samenwerking tussen politie, media en creatie; een voorbeeld voor de markt.”

Mediabureau ZIGT, Jasper Achterberg