BrandDeli: het nieuwe verkoophuis in medialand
11-10-2013

Krachtenbundeling
BrandDeli: het nieuwe verkoophuis in medialand

Op 1 november gaat BrandDeli van start, het gezamenlijke verkoophuis van Discovery Networks Benelux en Viacom International Media Networks Netherlands. Beide partijen gaan hiermee een strategische samenwerking aan.

BrandDeli vertegenwoordigt de acht tv-zenders van beide mediabedrijven: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Gezamenlijk hebben zij een marktaandeel van ongeveer 11 procent in de doelgroep 20-49.

Op de vraag waarom ze een gezamenlijk verkoophuis oprichten, antwoord Boris Hendriksen: ‘Het doel is om acht sterke merken, die complementair aan elkaar zijn, onder één dak te brengen. Het is een krachtenbundeling. We worden groot en dat betekent dat we een interessante bereikspropositie hebben.’ Wat betekent dit voor adverteerders? Eén loket zorgt voor ‘gemak’, maar het voordeel zal met name moeten komen uit scherpe combi-bereikpakketten. We wachten het af!