Content Marketing en de DMP
26-06-2017

Gewoon doen
Content Marketing en de DMP

Leadgeneratie blijft de belangrijkste reden om content marketing toe te passen, voor B2B-marketeers wordt dat steeds relevanter. Uit onderzoek komt naar voren dat 83% van de B2B-marketeers content marketing inzet. In 2016 was dit 70%. Toch is het creëren en verspreiden van relevante en waardevolle content niet altijd eenvoudig.

Niet alle content wordt goed gezien of levert genoeg hits op. Het is deels “gewoon doen” en  uitproberen. Er zijn natuurlijk veel verschillen tussen kanalen qua bereik, relevantie en conversie. Het gaat erom dat je er een gevoel voor moet ontwikkelen middels de ervaring die op wordt gedaan. Het is net als bij Google: er is niet één waarheid. Soms kom je voor grote verrassingen te staan en scoort een enkele post of artikel een enorm aantal hits.

Door middel van het ontwikkelen van een DMP (Data Management Platform) krijgen onze klanten inzicht in welke content nu precies heeft bijgedragen aan de kpi’s. Zo worden de verrassingen volledig vervangen door ervaring en kan er veel beter vooraf voorspelt worden wat werkt en wat niet.

Meer weten over het ontwikkelen van een eigen DMP? Adjo en Joost zien er naar uit u te ontmoeten. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met Nina Schmidt.