De Nederlandsche Betaal- en Wisselmaatschappij kiest ZIGT als mediabureau
05-02-2016

Nieuwe klant
De Nederlandsche Betaal- en Wisselmaatschappij kiest ZIGT als mediabureau

De Nederlandse Betaal- en Wisselmaatschappij, kortweg NBWM, heeft ZIGT gekozen als hun mediabureau. Hun allereerste mediabureau. Want, met de oorsprong in 2014, is het nog een relatief jonge speler in de financiële markt.

NBWM is een bank voor ondernemers en profileert zich als valuta experts: door buitenlandse betalingen slim te regelen, kunnen zij voor importerende en exporterende ondernemers veel voordeel realiseren op de valutakoersen. Dit in tegenstelling tot de manier waarop de grote banken werken, aldus NBWM.

Media-offensief

Nu in 2016 is NBWM klaar voor een groter media-offensief en heeft daarvoor ZIGT in de arm genomen. ZIGT heeft een strategie ontwikkeld om de eerdergenoemde ondernemers te bereiken, met daarin een sterke leaddoelstelling.

Door de gehele werkdag contactmomenten te hebben met die specifieke ondernemer -op zowel consumentenmomenten, als in het zakelijke umfeld- moeten de leads gerealiseerd worden. Daarnaast zal de campagne sterk meewerken aan de naamsbekendheid van NBWM.

De strategie is uitgewerkt tot een eerste mediaplan voor Q1. De contactmomenten met de doelgroep worden gerealiseerd met een combinatie van TV, radio, online video, social media en specifieke retargeting.

Campagnebeeld

NBWM heeft een krachtige spot ontwikkeld met daarin hun boodschap prachtig visueel weergegeven: mooie close-up beelden van gehalveerde buitenlandse muntjes. Want, bij NBWM kun je tot 50% besparen op valutatransacties.

ZIGT Studio heeft dit concept doorvertaald naar diverse campagne-uitingen. Van banners tot online video en beelden voor social media.

Nauw betrokken

De gehele campagne draait om de actiesite Slimmeondernemer.nl. ZIGT heeft een centrale rol gespeeld in het advies en implementatie van het meetstuk. Samen met NBWM zitten we dagelijks in de systemen om de prestaties te monitoren en te optimaliseren.

Aanvullend onderzoekt ZIGT Onderzoek & Insights de effecten van de televisiecampagne, door deze mee te nemen in de ZIGT Predict. Dit is onze benchmeting waarin waardes als bereik, herkenning en waardering worden gemeten. Dit onderzoek geeft belangrijke learnings voor vervolgcampagnes.

Mediabureau ZIGT, Ewoud van Zwam

Creatie TV-commercial door Maatschap voor Reclame & Dopamine Amsterdam

Ewoud van Zwam
Ewoud van Zwam
Strategy Director