DMS bereiksonderzoek breidt uit met het Decision Makers Panel
01-10-2015

Decision Makers Survey
DMS bereiksonderzoek breidt uit met het Decision Makers Panel

Stichting DMS breidt het mediabereiksonderzoek (Decision Makers Survey) onder zakelijke beslissers in Nederland uit met een interactieve community – het Decision Makers Panel – om de markt frequenter te voorzien van de laatste insights over de B2B doelgroep. Onderzoeksbureau DVJ Insights zal zowel het bereiksonderzoek als de opzet en het beheer van het Decision Makers Panel onder haar hoede nemen.

De Decision Makers Survey (DMS) brengt elke twee jaar het mediagedrag van zakelijke beslissers in Nederland in kaart. Omdat het mediagebruik van zakelijke beslissers continu in beweging is, is er behoefte aan frequente aanvullingen en insights die vanuit het panel worden gesignaleerd. Hoe kijkt de doelgroep bijvoorbeeld aan tegen de aanschaf van een nieuwe ICT oplossing, de besteding van marketingbudget of de werving van nieuw talent? Welke kanalen en titels gebruiken ze vaak, en welke minder vaak? Het panel biedt daarnaast ruimte om co-creatie trajecten op te starten en communicatie-uitingen te testen.

Een goede zaak dat DMS uitbreidt met een up to date panel. Vaak is er behoefte aan meer specifieke data die niet één op één uit het bereiksonderzoek gehaald kan worden. Het panel biedt daarom meer diepgang en interessante data om klanten nog beter van informatie te kunnen voorzien. De mogelijkheid om het panel te gebruiken als research community voor het testen van communicatie-uitingen is een interessante toevoeging, waardoor we onze B2B-klanten nog beter kunnen bedienen in het geven van media advies.

Begin 2016 zullen de eerste resultaten van het DMS bereiksonderzoek beschikbaar zijn. Ook dan zullen we de data induiken en relevante inzichten met u delen.

Marnienke van der Maal
Marnienke van der Maal
Research Consultant