Energievreters
13-10-2014

Nieuwe campagne:
Energievreters

Vandaag start er een nieuwe online campagne van Stichting Witgoed, Milieu Centraal en UNETO-VNI. Met de campagne ‘Energievreters: Pak ze aan!’ willen deze partijen gezamenlijk consumenten bewust maken van het energieverbruik van oudere koelkasten en stimuleren hun oude koelkast te vervangen voor een nieuwer en energiezuiniger exemplaar.

Campagne

Via de actiewebsite www.energievreter.nl kunnen consumenten een online check doen over de verbruikskosten van hun koelkast. ZIGT mediabureau heeft voor deze campagne een mediastrategie ontwikkeld en de mediaplanning en –inkoop gedaan. Reclamebureau HanSnel heeft een animatiefilmpje ontwikkeld waarin de oude koelkast Barry de hoofdrol speelt. Deze is de komende weken online te zien via pre roll inzet op o.m. Uitzendinggemist en YouTube. Daarnaast wordt er geadverteerd op Facebook en is de campagne terug te zien op de off/online winkelvloer van de deelnemende elektronica retailers. De campagne start op 13 oktober tijdens de Week van de Energierekening welke wordt georganiseerd vanuit Milieu Centraal. Consumenten die tijdens de campagne een nieuwe koelkast kopen en hun oude inleveren maken kans op het winnen van het aankoopbedrag.