ESET start merkcampagne in samenwerking met ZIGT
17-09-2018

Merkcampagne ESET
ESET start merkcampagne in samenwerking met ZIGT

ESET zet zich al meer dan 30 jaar in om mensen online te beschermen met beveiligingssoftware en -diensten en is momenteel het grootste IT-security bedrijf van de Europese Unie met meer dan 110 miljoen gebruikers wereldwijd. Toch is het merk bij veel consumenten nog niet zo bekend.

Samen met ZIGT en het Rotterdamse reclamebureau Heart is om die reden de campagne ‘Begin met ons…’ ontwikkeld met als doel om de brand awareness op de consumentenmarkt te vergroten. De samenwerking komt voort uit een uitgebreide bureau-oriëntatie. Met het concept dat is ontwikkeld wil ESET de complexe technologie van ESET, om ons internet veiliger te maken, verhelderen. De LiveGrid®, welke terug te zien is in de campagne, vormt het unieke schild tegen alles wat ons online leven wil bedreigen. Wanneer je deze LiveGrid® activeert, ben je onderdeel van de ESET community en bescherm je de digitale én echte wereld.

ESET heeft ook al 30 jaar lang een missie:  zorgen dat mensen kunnen genieten van veilige technologie. Dave Maasland, CEO bij ESET Nederland zegt:

“Zeker in deze tijd is deze missie relevanter dan ooit. Toch merken we dat consumenten de naam ESET nog niet kennen en voor wat ze precies bij ons terecht kunnen.”  

Daarnaast merkt ESET ook dat mensen niet goed weten waar ze nou moeten beginnen als het gaat om online veiligheid.

“Dat wilden we combineren om mensen bewust te maken dat wij er zijn en dat je met ons kan beginnen met een gerust hart. Daarom hebben we gekozen voor een grootschalige brand awareness campagne.”

Maasland over de samenwerking met ZIGT;

“ESET gelooft sterk in haar kernwaarden. Daar zijn betrouwbaarheid en integriteit er twee van. De no-nonsens aanpak en de transparante manier van communiceren sprak ons erg aan. ZIGT is een partner met ervaring en rust, een partner die je graag erbij wil hebben in spannende tijden voor je merk.”

De campagne is afgelopen week van start gegaan en de basis hiervoor is een videocontactstrategie zowel op TV als online en via social en wordt opgevolgd door conversiegerichte online contacten.