Facebook Marketing Partners: wat is de meerwaarde?
04-12-2019

Wat is de meerwaarde van Facebook Marketing Partner?
Facebook Marketing Partners: wat is de meerwaarde?

Facebook nodigde ons uit voor een Facebook Marketing Partner Retail Academy om toe te lichten wat de meerwaarde van een Facebook Marketing Partner kan zijn voor je retail klanten. Wat is een ‘FMP’ en waar kunnen ze jouw klanten mee helpen? We lichten het toe!

Facebook Marketing Partners zijn naar eigen zeggen ‘technologiebedrijven’ die het mogelijk maken om op een efficiënte manier campagnes te draaien op ‘the Facebook family of apps’. Vaak hebben deze bedrijven extra toegevoegde waardes die Facebook zelf niet heeft in zijn Business Manager. Zo zijn er veel meer mogelijkheden van inkoop, opzet, creatie tot aan het meten van daadwerkelijke resultaten.

Het event begon met een opening van Facebook zelf, waarna Smartly aan het woord was. Een technologiebedrijf die elke stap van social advertising kan automatiseren om betere resultaten te genereren en om de creativiteit van je advertenties naar een hoger niveau te tillen. Zo lichten ze toe dat het gebruik van video steeds groter wordt in performance marketing. Momenteel is het nog lastig om catalogusverkopen te genereren met video’s. Smartly heeft geautomatiseerde templates die automatisch gevuld kunnen worden met je producten, zodat je op een creatieve en aantrekkelijkere manier aan de gebruiker kan laten zien welke producten mogelijk interessant voor hen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch honderden variaties door het systeem laten maken voor verschillende doelgroepen op basis van data uit Google Analytics. Smartly haalt de kracht van hun platform uit het combineren van efficiëntie en creativiteit voor de gebruiker.

Een ander hekelpunt bij performance marketing is het meten van offline conversies. Je raad het al. Ook hier kan een FMP bij helpen. Zo biedt yReceipts een makkelijke oplossing om je transacties te koppelen aan de mensen die online een advertentie hebben gezien. Zo kun je daadwerkelijk meten hoeveel mensen er vanuit de campagne iets hebben gekocht in je winkel.

Kortom, voor problemen die Facebook niet kan beantwoorden, kunnen FMP’s helpen. Facebook moedigt dit natuurlijk aan, maar neemt uiteindelijk ook functies over die FMP’s eerst alleen hadden. Hierdoor kan het ook voorkomen dat FMP’s minder relevant worden. Denk je na over een FMP? Denk dan goed aan de toegevoegde waarde voor je bedrijf en bepaal wat jij nodig hebt van een FMP om succesvolle resultaten neer te zetten. Wij helpen je hier graag bij.

Twan Lakeman, Mediabureau ZIGT