
Wie de schoen past...
Fashionretailer Shoeby kiest voor ZIGT
Over Shoeby
Het Nederlandse Shoeby is één van de snelst groeiende modebedrijven van het land. In 1981 werd de eerste winkel geopend in Den Bosch, opgezet door het echtpaar Mieke en John van Deursen. Wat op zeventig vierkante meter begon is uitgegroeid tot een mode-retailketen met ruim 220 winkels in Nederland en België. Dankzij de lage prijzen en eigentijdse insteek van het merk – eigen labels gecombineerd met een inkoopselectie – maakt Shoeby een eigen stijl voor iedereen bereikbaar. Financieel èn logistiek aangezien Shoeby altijd in het hart van kleine(re) plaatsen of in de drukbezochte sub-centra van grote(re) steden te vinden zijn, en 24/7 online. In 2015-2016 is Shoeby verkozen als Beste Winkelketen en als beste Webshop in de categorie damesmode.
Campagne
Shoeby lanceert vanaf 18 april 2016 een grootscheepse tv & online campagne waarin een winkelmanager centraal staat. Onder de claim ‘All eyes on you’ vormt de campagne het bewijs van de kracht van Shoeby: persoonlijke aandacht en service in de winkel. De campagne sluit aan op een investering die al langer loopt: de restyling van de winkels.
Doorslaggevend in de keuze voor ZIGT was voor Shoeby de rijke retailkennis en -ervaring. “Ook de professionele en oprechte aanpak sprak ons aan”, zegt Janneke Schoenmakers, Manager Marketing Strategie & CRM bij Shoeby. “ZIGT is niet een partij die snelle verkooppraatjes houdt, maar echt vanuit de toegevoegde waarde handelt en de uitdagingen binnen de markt waar Shoeby mee te maken heeft goed begrijpt en er ook op inspeelt.”