Gesponsorde updates
09-09-2013

Social media
Gesponsorde updates

Onlangs introduceerde LinkedIn haar nieuwste advertentievorm: de gesponsorde update. Hiermee kan een bedrijf status updates promoten die ze op haar LinkedIn Company Page geplaatst hebben. Niet-gesponsorde updates worden automatisch alleen vertoond binnen het professionele netwerk van het bedrijf –de volgers van de Company Page – terwijl voor een Gesponsorde Update een doelgroep buiten het professionele netwerk gekozen kan worden.

Gesponsorde Updates zijn nieuw binnen LinkedIn, maar ze bestaan al langer onder een andere naam bij Twitter (Uitgelichte Tweets) en Facebook (Page Post Ads). De grootste overeenkomst is dat ze allemaal in het nieuwsoverzicht vertoond worden. Om een indruk te geven van de mogelijkheden geven we in het onderstaande overzicht voor de drie meest gebruikte platformen een aantal van de targeting opties en de mogelijke inhoud van het bericht weer.

LinkedIn – Gesponsorde update Facebook – Page Post Ad Twitter – Uitgelichte Tweet
Targeting opties Leeftijd, vaardigheden, geslacht en lidmaatschap van een groep. Leeftijd, geslacht, interesses, opleidingsniveau, burgerlijke status en vrienden van fans. Onderwerpen en gelijksoortige profielen (*)
Mogelijke inhoud Tekst, links, afbeeldingen, video’s, presentaties en productnieuws. Tekst, links, afbeeldingen en video’s. Tekst, links, afbeeldingen en video’s.

(* = gelijksoortige profielen zijn profielen die over ongeveer dezelfde onderwerpen tweeten en dezelfde profielen volgen als jouw volgers. Er wordt aangenomen dat deze Twitteraars in dezelfde doelgroep vallen op basis van hun interesses en gebruikte onderwerpen)

Gesponsorde Updates, Uitgelichte Tweets en Page Post Ads worden weergegeven in de Timeline, het nieuwsoverzicht waar alle status updates worden weergegeven. Dit maakt dat deze commerciële boodschappen een hoge attentiewaarde hebben. De manier van interactie is precies hetzelfde als bij niet-gesponsorde updates. Zo kan er bijvoorbeeld op een bericht worden gereageerd en kan het doorgestuurd worden.

Het online team van ZIGT heeft ruime ervaring met het adverteren op de bovengenoemde Social Media kanalen. Het primaire doel van de bovengenoemde advertentievormen is het vertonen van de boodschap buiten de huidige groep volgers. Hier komen vervolgens additioneel bereik, interactie en nieuwe volgers uit voort. We helpen graag bij het inzetten van Gesponsorde Updates, Page Post Ads en Uitgelichte Tweets.