
Nieuw op Pinterest:
Guided Search en Messaging
Het socialmedia-kanaal Pinterest ontwikkelt zich razendsnel. In april werd de nieuwe functie Guided Search geïntroduceerd en gisteren werd een chatfunctie toegevoegd aan het platform.
Guided Search is een uitbreiding van het zoeksysteem in de mobiele app. Gebruikers kunnen nu in verschillende categorieën zoeken naar afbeeldingen. Daarnaast helpt Guided Search de gebruiker een bepaalde zoekopdracht verder te verfijnen. In de toekomst wordt het ook eenvoudiger om zoekopdrachten te filteren op pins, borden of specifieke gebruikers.
‘Guided Search is made for exploring, whether you know exactly what you want, or you’re just starting to look around. There are more than 750 million boards with 30 billion Pins hand-picked by travelers, foodies, and other Pinners, so the right idea is just a few taps away.’ – Hui Xu, hoofd Discovery team Pinterest
De chatfunctie is volgens Pinterest toegevoegd om het makkelijker te maken te communiceren over pins. Of het nu gaat om een nieuwe ontdekking die je wilt delen met een vriend, sparren over een creatief project met een hele groep of contact maken met onbekenden die dezelfde interesses delen.
Naast het feit dat deze innovaties duidelijke gevolgen hebben voor gebruikers, wordt het platform ook steeds interessanter voor merken. Met de introductie van het zoeksysteem komen pins en borden eerder bij de juiste doelgroep terecht. En door direct en persoonlijk met fans te communiceren via Pinterest Messaging, kun je als merk een sterkere band opbouwen met je fans en ambassadeurs creëren. Je kunt fans bijvoorbeeld vragen naar hun mening of hen wijzen op een Pinterest wedstrijd die je houdt.