Hoe kan Spotify je audio campagnes nóg beter maken?
27-05-2020

Audiyo!
Hoe kan Spotify je audio campagnes nóg beter maken?

Dat het rare tijden zijn merken we allemaal. We passen ons steeds beter aan en onze dagelijkse routines zijn hierdoor enorm veranderd. Dit heeft invloed op onze mediaconsumptie, zo zijn we bijvoorbeeld meer Spotify gaan luisteren. Wat zijn nou de juiste tips en tricks om in deze tijd op de juiste manier je doelgroep op Spotify te bereiken?

  • Allereerst dien je te weten dat luisteraars vaker gezamenlijk naar muziek luisteren dan vóór de COVID-19 maatregelen. Mensen hebben thuis vaak meer toegang tot verschillende apparaten dan op kantoor, denk hierbij ook aan connected devices zoals Chromecast, PlayStation en smart speakers. Ook wordt meer gestreamd dan er bijvoorbeeld – zoals voorheen – in de auto naar radio wordt geluisterd.
  • Denk goed na over hoe de doelgroep jouw verschillende boodschappen gedurende de dag op diverse platforms ontvangt, en of je boodschap aansluit bij het juist moment. Denk hierbij bijvoorbeeld aan typische momenten als werken (overdag), koken (’s avonds) of juist ontspanning (latere avond en weekend). Stem dit altijd af met onze media experts.
  • Kies altijd de passende tone-of-voice. ZIGT denkt altijd graag mee in het productieproces van een nieuwe (audio)campagne en kan hierbij zelfs het proces leiden en verzorgen. Hiervoor kun je ons dan ook altijd aanhaken!
Nu meer dan ooit tevoren streamen luisteraars playlists en podcasts die hen helpen meer productief te zijn en positief te blijven. Tipje van de sluier: adverteren kan daarom dan ook in relevante playlists met een boodschap waarin wordt stilgestaan bij het huidige culturele klimaat.

Ga dus vooral nu voor die happy tunes en focus on the good!

Mediabureau ZIGT, Lisa Noot