Hoe maakt NRC het verschil voor adverteerders in 2018?
23-01-2018

Visie Madelon Fortuin
Hoe maakt NRC het verschil voor adverteerders in 2018?

Wat mogen adverteerders verwachten van NRC in 2018? NRC wil klanten graag inspireren met een mooie visie gepresenteerd door Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC.

In onderstaande video vertelt zij over haar plannen in 2018.

NRC heeft goede ervaring opgebouwd met kwalitatieve advertorials en branded content. De inhoud alsmede het aanjagen van artikelen gaat hand in hand. NRC kent de hoogopgeleide lezer goed en weet hoe ze deze lezer het best kunnen betrekken bij een commerciële boodschap. De afrekenmodellen zijn hier ook op ingericht. NRC rekent een online view pas af als deze view daadwerkelijk een mogelijkheid tot zien heeft gehad (viewability above the fold). Eind 2017 introduceerde NRC al een nieuw afrekenmodel voor branded content. Het doel van branded content is dat de lezer ook echt het artikel leest. De leesduur is standaard onderdeel van de afspraak.  NRC rekent branded content niet recht toe recht aan op basis van CPM, maar pas wanneer een lezer het artikel tenminste 15 seconden heeft gelezen.

NRC heeft de commerciële dienstverlening goed voor elkaar. Het team, onder leiding van Madelon Fortuin en Ronald Bouwman, staat en het weet als geen ander haar eigen media en doelgroep goed te commercialiseren. Aandacht voor individuele opdrachtgevers, een uniek bereik en garanderen dat samenwerkingen tot succes leiden zijn de manier om het commerciële mediabedrijf onderscheidend te presenteren ten opzichte van grotere uitgevers. En natuurlijk maakt NRC deel uit van het concern Mediahuis waartoe ook TMG (Telegraaf) en MGL (De Limburger) behoren. De commerciële afdeling zal haar autonomie makkelijk succesvol kunnen handhaven met deze degelijke aanpak.

Over NRC: De kracht van NRC

Mediabureau ZIGT, Joost Istha