Inzenden voor RAB Radio Advertising Awards
10-05-2016

RAB Radio Advertising Awards 2016
Inzenden voor RAB Radio Advertising Awards

Vanaf gister kan er worden ingezonden voor de RAB Radio Advertising Awards 2016, voor de vakjuryprijzen voor radioreclame. Nieuw dit jaar is de award voor beste branded content, een commerciële samenwerking van een merk met een radiozender, buiten de reclameblokken. Op 28 juni worden de awards uitgereikt in de A’dam Toren. Er zijn prijzen te winnen in vijf categorieën: beste radiocommercial (vakjury), branded content, radioadverteerder van het jaar, radiospecialist van het jaar en de publiekspijs voor de beste radiocommercial.

Inzenden tot en met 24 mei

Inzenden van radiocommercials en branded content-campagnes kan via de website van het RAB: rab.fm. Voorwaarde voor deelname is dat het radiowerk – voor het eerst – te horen is geweest op de Nederlandse radio tussen 1 mei 2015 en 30 april 2016. Inzenden kan tot en met dinsdag 24 mei en is kosteloos.

Vakjury

Een deskundige jury beoordeelt de longlist en nomineert per categorie de beste inzendingen. De juryleden zijn gekozen op basis van hun kennis van en liefde voor radio:

  • Robert Volten (TBWA)
  • Merlijn van Vliet (Kokoro)
  • Lars van Es (Mediacom, radiospecialist 2015)
  • Robbert van den Heuvel (FCA Netherlands, winnaar publieksprijs 2015)
  • Kees Kroot (Soundcircus)
  • Silvan Stoet (Radio Veronica)

De radiocommercials worden beoordeeld op creativiteit, uniciteit en effectiviteit. Dit betekent dat er op een creatieve manier gebruik is gemaakt van de mogelijkheden van radio, dat de boodschap uniek is en bij de afzender past en dat de radiocommercial de gewenste reactie oproept.

Radioadverteerder en radiospecialist van het jaar

Wie gebruikt de kracht van radio het beste en is een waar radio-ambassadeur? Aan de beste radioadverteerder en de beste radiospecialist wordt ook een award uitgereikt. De beoordeling gebeurt door commerciële medewerkers van de radiostations. Kandidaten kunnen voorgedragen worden via het formulier dat te downloaden is via de website van RAB.

28 juni: de uitreiking

Het RAB reikt de prijzen uit op 28 juni in de A’dam Toren, een iconische eyecatcher aan het IJ. Het evenement biedt een gevarieerd inhoudelijk programma, met als hoogtepunt natuurlijk de uitreiking van de awards!

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

Mediabureau ZIGT, Gina van den Bogaard