J/M voor Ouders stopt als printuitgave
09-07-2015

Online verder
J/M voor Ouders stopt als printuitgave

Afgelopen maandag is bij de medewerkers bekend gemaakt dat de printuitgave van J/M voor Ouders ermee stopt. De titel zal online wel blijven bestaan. De focus van de redactie zal dan ook gaan liggen op de versterking van het online merk binnen de doelgroep.

In 2014 is de titel overgenomen van Weekbladpers door Mama Media Group, uitgever van onder meer Fabulous Mama magazine. Helaas heeft de titel niet de groei doorgemaakt die men voor ogen had en om die reden wordt de stekker eruit getrokken.

Hieronder is het oplage verloop te zien van J/M voor Ouders. De laatste jaren is de oplage van het magazine enorm afgenomen. Daar het tijdschrift in 2009-II & 2010-I nog een oplage had van 210.700 en zelfs in 2012-I & 2012-II nog een oplage van 213.800, is deze inmiddels gedaald tot 124.500 stuks. Vanaf halverwege 2009 is de oplage met meer dan 40% afgenomen.

Het is jammer dat deze titel niet meer in de printvorm zal uitkomen. Voor de concurrenten (o.a. Ouders van Nu) zal dit een kans zijn om een deel van de abonnees te enthousiasmeren om een abonnement op hun titel te nemen. Wellicht zien we hier in de meetperiode van 2015-I & 2015-II iets van terug. Wij houden in de gaten!

Laura Verbeek
Laura Verbeek
Media & Operations Director