Bang!
JCDecaux is Big Bang Beans
Outdoor exploitant JCDecaux zit achter de campagne van Big Bang Beans. De campagne van Big Bang Beans heeft vanaf dinsdag 18 februari menig persoon bezig gehouden. Want wat is dit voor merk en waar komt het nu opeens vandaan? Het onderwerp was ook aansprekend, vet verbrandende bonen een gat in de markt?
Het blijkt allemaal een fictieve campagne te zijn van JCDecaux. Eerder hebben zij een dergelijke fictieve campagne opgezet om te laten zien hoe effectief outdoor kan zijn voor een adverteerder. Voor deze actie zijn er 3.000 vlakken ingezet van JCDecaux zelf verspreid over heel Nederland. De resultaten van deze actie liegen er niet om. Naast de outdoor uiting loopt er ook een soortgelijke uiting via Google Adwords (banneruiting).
Hierbij de resultaten na twee volledige campagnedagen: 7.500 vertoningen, een Click Through Ratio van 40%, elk uur van de dag wordt gezocht naar Big Bang Beans. Ook op social media is een hoop te doen over de speciale vet verbrandende bonen. Op Twitter waren er maandag vanaf dinsdag zo’n 93.730 vertoningen gemeten. De website heeft meer dan 12.000 unieke bezoekers gehad en op Google hebben bijna 23.000 mensen gezocht op Big Bang Beans.
Al met al is het een succesvolle campagne geweest voor JCDecaux en daarmee ook voor andere outdoor exploitanten die hier van kunnen meeprofiteren. Op deze manier bewijst het medium zichzelf. De uiting is overzichtelijk en duidelijk zichtbaar als je met de auto langsrijdt. En niet onbelangrijk, het wekt interesse op omdat men wil weten wat het is en waar je het kunt krijgen. De vraag is wel of deze manier van campagne voeren voor elke adverteerder interessant kan zijn. In ieder geval wel de complimenten voor JCDecaux.