Juli beste maand ooit voor 24Kitchen
20-08-2015

Kookpunt bereikt!
Juli beste maand ooit voor 24Kitchen

De maand juli is de beste maand ooit gebleken voor foodzender 24Kitchen. De zender heeft afgelopen maand haar hoogste marktaandeel sinds de lancering in 2011 behaald.

In juli keken in totaal 3,8 miljoen mensen naar de zender en behaalde 24Kitchen recordcijfers in alle relevante doelgroepen: onder 20 tot 49-jarigen groeide de zender met maar liefst 75 procent ten opzichte van vorig jaar. Ook in de jongere doelgroep 20-34 jaar laat 24Kitchen bij zowel mannen als vrouwen enorme groei zien.

Het succes lijkt toegekend te kunnen worden aan de nieuwe zomerprogrammering van de zender. 24Kitchen gooit het sinds de maand juli namelijk over een andere boeg. Zo opende de zender de ‘Zomer voor Food Lovers’ met een programmering die breder gaat dan alleen het bereiden van eten. Het verdiept zich nu ook in de (culturele) achtergrond en oorsprong van recepten. Uit de cijfers blijkt dat deze verbreding een goede keuze is geweest.

Vooral de serie ‘Zoals Alleen Oma Dat Kan’ blijkt een groot succes. In dit programma gaat chef Danny Jansen op zoek naar de allerlaatste overgebleven originele recepten van de Indonesische keuken. Ook ‘Casa Caminita’ wordt goed gewaardeerd door het publiek. In dit programma ontvangt chef Giovanni bekende gasten in zijn restaurant. De programma’s van Jamie Oliver hebben ook een grote bijdrage geleverd een de populariteit van de zender.

Over 24Kitchen

24Kitchen is een crossmediaal foodlifestyle-platform wat bestaat uit een tv-zender, website en mobiele applicatie ‘recept van de dag’. 24Kitchen zendt inspirerende en vermakelijke food-programma’s uit met zowel Nederlandse chefs als wereldberoemde internationale culinaire gezichten. Koken en het bereiden van eten staat centraal in de programmering, maar er is ook aandacht voor bredere food-thema’s zoals restaurants, reizen en competities.

Marjolein de Jong
Marjolein de Jong
Media Consultant