Kinderfonds MAMAS
02-09-2014

Nieuwe campagne:
Kinderfonds MAMAS

ZIGT heeft Kinderfonds MAMAS als nieuwe klant mogen verwelkomen. Kinderfonds MAMAS is met ZIGT in zee te gaan om nieuwe donateurs aan zich te binden middels direct response TV.

Over Kinderfonds MAMAS

Het fonds steunt de MAMAS van Zuid-Afrika. Dit zijn sterke, indrukwekkende vrouwen die opstaan voor kinderen in ernstige armoede. Deze vrouwen organiseren zelf dagelijkse zorg, bescherming, eten, warmte en liefde voor meer dan 20.000 kinderen in 24 projecten.

Opdracht

Op basis van onze kennis van de charitatieve markt hebben wij een heldere analyse gemaakt van de verwachte mogelijke opbrengsten van een campagne en tips en trics. Voor Kinderfonds MAMAS de reden om met ZIGT samen te werken. ZIGT is voor de campagne een samenwerking gestart met BrandDeli. Op de meest relevante zenders binnen het BrandDeli zenderpakket worden sinds medio augustus twee confronterende commercials uitgezonden die het verhaal van de MAMAS vertellen. Via zowel een SMS- als belmechanisme wordt opgeroepen om donateur te worden. De eerste resultaten zijn heel positief. Op dit moment wordt de campagne door ons gemonitord en verder geoptimaliseerd.