Kom maar op, 2015!
19-12-2014

Ook komend jaar weer knallen
Kom maar op, 2015!

Het jaar 2014 nadert haar einde. Tijd om de balans op te maken en vooruit te kijken naar 2015. ZIGT gaat het jaar goed eindigen. Wij groeien gestaag en ook dit jaar hebben wij voor veel van onze opdrachtgevers het verschil gemaakt. Ik ben trots op de successen die onze klanten behalen, dagelijks zie en hoor ik dat onze bijdrage enorm wordt gewaardeerd. Dit zien we ook terug in een mooie overall derde positie in het Adformatie Kerstrapport.

In België zijn wij nu drie jaar actief en de groei is boven verwachting. Het team barst uit haar voegen en het is belangrijk dat wij daar op korte termijn nieuwe collega’s vinden om bestaande en nieuwe klanten goed te servicen. In 2014 zijn ook de eerste successen geboekt waarbij ZIGT België en Nederland samen optrekken. Ook zijn er mooie projecten opgetuigd waarbij ZIGT Onderzoek & Insights en ZIGT Studio de toegevoegde waarde van ZIGT als geheel versterkt hebben.

ZIGT heeft alles onder één dak, we maken geen gebruik van tussenpersonen en internationale netwerken en we zijn er op gebrand elke dag weer toegevoegde waarde te leveren voor onze klanten. Dit vergt het maximale van collega’s. En het enige dat ik iedere keer hoor is: “kom maar op”. U begrijpt het, ik heb een leuk jaar achter de rug.

Wat staat er in 2015 op de agenda? Toegenomen keuzes voor klanten op het gebied van media vergen het maximale van onze tools en dashboards. De simpele vraag: wat is mijn totale bereik met 50% bereik op tv, 30% luisterdichtheid op radio en 1.000.000 views online? Dit kan nog niemand goed beantwoorden. Klanten vragen hier om! In 2015 zal er een eerste antwoord op worden geformuleerd binnen de bestaande bereiksonderzoeken. ZIGT draagt bij aan de innovatie van verschillende onderzoeken met een vertegenwoordiging in (technische) commissies en brancheverenigingen.

Is inzicht in gecombineerd bereik echt zo belangrijk? Ja en nee. Ja, want goede tools geven extra inzichten, waarmee plannen geoptimaliseerd kunnen worden. Nee, omdat inzet van media verder gaat dan (gecombineerd) bereik. Belangrijker is het bepalen van de werkelijke KPI’s en monitoring hiervan. Juist deze klantdoelstellingen staan al jaren bovenaan bij ZIGT en inmiddels weet ik dat dashboards inzichten kunnen vergroten, maar het zijn de mensen die het verschil maken. Toewijding en cultuur zorgen echt voor succes.

Maak er lekkere dagen van en blijf ons challengen in 2015. Wij hebben er zin in!