Lancering OnsEnergienet in samenwerking met mediabureau ZIGT
24-02-2017

Hier krijgen we energie van.
Lancering OnsEnergienet in samenwerking met mediabureau ZIGT

OnsEnergienet, de gezamenlijke campagne van de regionale netbeheerders van Nederland, start half februari. Samen met communicatiebureau Johnny Wonder is ZIGT verantwoordelijk voor de uitrol van deze tv- en online videocampagne. Aanvullend wordt Google Search ingezet ter ondersteuning van het zoekverkeer dat afkomstig is van de tv-campagne.

ZIGT was vanaf het begin bij de campagne opzet betrokken. Naast een uitgebreid onderzoek naar de doelgroepen heeft ZIGT geadviseerd in juiste mediumtypes en format. De verschillende uitingen worden (bij)gestuurd op basis van optimalisatie: het zoekgedrag, de uitkijkpercentages en kwalitatief verkeer.

Netbeheer Nederland is de brancheorganisatie van alle netbeheerders. Ons land heeft zoals bekend een van de meest betrouwbare energienetten ter wereld. Met ruim honderdduizend kilometer aan kabels, verspreid over een fijnmazig netwerk – dat reikt tot in de meterkasten van alle huizen in Nederland – mogen we daar heel trots op zijn.

De komende jaren worden alle huidige energiemeters in Nederland vervangen door een nieuwe, slimme (elektriciteit- en gas) meter. Hierdoor wordt het energienet beter benut, zodat beter aan de veranderende vraag kan worden voldaan. Tegelijk biedt het gebruikers meer inzicht in hun eigen energiegebruik.

In de campage wordt ingegaan op het feit dat het netwerk ervoor zorgt dat Nederland elke dag energie heeft. Dat brengt een aantal mooie verhalen voort die het delen waard zijn en dit is dan ook de basis van deze eerste campagne.

Lieke Joosten (Johnny Wonder): 

We kijken ernaar uit om de komende jaren met ZIGT de mooie verhalen over OnsEnergienet met Nederland te delen.