Lange contactmomenten met Altermedia
23-03-2018

Toiletreclames
Lange contactmomenten met Altermedia

Waar toiletreclame vroeger nog een enigszins dubieus imago had, is het inmiddels uitgegroeid tot een sterke vorm van indoor advertising. Het mooie aan deze vorm van reclame is dat je gegarandeerd 1-op-1 contact bereikt en 100% selectiviteit hebt op mannen en vrouwen. Hiernaast kan je door het lange contactmoment een uitgebreidere boodschap kwijt dan op reguliere outdoor media.

Gegarandeerd 1-op-1 contact

Altermedia heeft een sterke positie binnen toiletreclame in Nederland. Met ruim 10.000 reclamepanelen in zo’n 1.200 horecagelegenheden en bioscopen vertegenwoordigt Altermedia een groot deel van het uitgaansleven. Met een volumenetwerk heb je een optimaal bereik binnen de doelgroep jongeren en jong volwassenen. Door te kiezen voor een selectief netwerk kan je verder specificeren naar doelgroep, leeftijd en contactmoment.

Nieuwste technieken

De traditionele toiletreclame heeft Altermedia sinds 2015 uitgebreid met een NFC-chip, een interessante ontwikkeling op het gebied van innovatie. Mensen ‘tappen’ de chip met hun smartphone en komen direct interactief in contact met de adverteerder. Hiernaast zijn de mogelijkheden in horecagelegenheden onder andere uitgebreid met PlusVilts (biervilt dat bedrukt kan worden met reclame), spiegelstickers en sampling. Een combinatie van deze vormen van indoor reclame zorgt voor extra versterking en is een mooie doorvertaling van de campagne.

Eyecatcher op de weg

Ook binnen outdoor reclame zijn keuzes te maken voor mediatypen die door hun locatie of gebruik specifieke doelgroepen bovengemiddeld bereiken. Door middel van vrachtwagenreclame kan een grote nationale zichtbaarheid bereikt worden onder de Nederlandse (zakelijke) automobilist. Het wrappen van de Schiphol Shuttle Bus zorgt voor een groot bereik in Amsterdam en omstreken. Als laatste kan taxireclame worden ingezet voor stedelijke zichtbaarheid. Deze vormen van outdoor reclame lenen zich erg goed voor ludieke creaties en zijn ideaal voor specifieke ‘’touchpoints’’ binnen het mediaplan.

Mediabureau ZIGT, Britt van Dijk