Leen Bakker
25-09-2014

Nieuwe campagne:
Leen Bakker

Leen Bakker start deze week met een rebranding campagne. De afgelopen maanden is hard gewerkt aan een volledig nieuwe identiteit en uitstraling. Bij Leen Bakker blijft prijs centraal staan, maar inspiratie en service krijgen een belangrijkere rol in de communicatie. Daarnaast is de huisstijl volledig op de schop gegaan en eigentijdser en vriendelijker geworden. ZIGT is door Leen Bakker gevraagd om een mediacampagne op te zetten waarbij de nieuwe identiteit en uitstraling aan heel Nederland kenbaar wordt gemaakt.

Over Leen Bakker

Leen Bakker is met ruim 170 winkels en 2.500 werknemers een toonaangevend woonwarenhuis in Nederland. Naast Nederland heeft de keten ook filialen in Belgiƫ, Luxemburg en op de Nederlandse Antillen. Leen Bakker is sinds 1988 onderdeel van Blokker Holding.

Campagne

ZIGT heeft met behulp van de doelgroepmonitor van het NOM het klantprofiel van Leen Bakker in kaart gebracht en onderzocht waar potentie zit. Er wordt met de campagne een primaire focus gelegd op boodschappers tussen de 25 en 64 jaar. Voor een brede bekendmaking van de nieuwe identiteit is gekozen voor een massamediale inzet op tv en radio. Met twee verschillende hoofdspots zal Leen Bakker de komende maanden zichtbaar zijn bij SBS en STER. De tv-campagne wordt ondersteund met de inzet van radiocommercials op Radio 3FM, Sky Radio, Q-music en op de zenders van ORN.

Diverse tag-ons in de tv-commercial zorgen voor een extra activatie naar de winkels. Voor de eerste flight is samen met SBS ook een VIP-spot ontwikkeld, waarin het zenderlogo van SBS6 naadloos overgaat in de commercial waarmee de start van het reclameblok wordt gevormd. Ook in de folder, woonmagazines en op diverse online kanalen van Leen Bakker zal de nieuwe identiteit vanaf deze week te zien zijn.

Credentials rebranding en film: John Robin Smith

www.mrbrand.nl