Libelle zet lezeressen in om content te scoren
22-01-2018

Visie Sanoma
Libelle zet lezeressen in om content te scoren

Vorige week kwam exploitant Sanoma bij ons op bezoek om te vertellen over de ontwikkelingen van en hun visie op branded content. Subtiliteit blijft hierbij essentieel. Immers, de opdracht is dat de content niet te onderscheiden is van redactionele artikelen.

Sanoma heeft hier onder andere op ingespeeld met de campagne ‘De boer op met Diane’. De ontmoetingen tussen Diane (de oprichtster van Zuivelhoeve) en de melkboeren werden gefilmd en gepubliceerd op Libelle TV. Aanvullend werd de branded content uitgebracht in het Libelle magazine, op hun social media kanalen en bij het zuivelschap in de supermarkt. Deze case is al wat ouder, dus nieuwe voorbeelden zouden zeer welkom zijn!

We vinden het interessant dat Libelle haar lezeressen uitnodigt om verschillende producten te testen. In het testpanel geven zij hun mening, bijvoorbeeld over thee. Welke thee vinden zij lekker? Wat is hun favoriete thee-momentje? Met wie? En wat bespreken ze dan? Deze insights worden door de redactie gebruikt voor het schrijven van artikelen en het creëren van branded content.

Mediabureau ZIGT, Fleur Buis