Lidl radio adverteerder van het jaar!
27-06-2018

Radio Advertising Awards
Lidl radio adverteerder van het jaar!

Gisteren zijn de Radio Advertising Awards uitgereikt in het W Hotel in Amsterdam. Het RAB pakte heerlijk uit op de dag dat radio en radiocommercials worden gevierd. Onder leiding van de directeur van het RAB Liedewij Hentenaar en host Beau van Erven Dorens werd het een zonnige, leerzame en informele middag. En dat hoort ook weer een beetje bij radio. Er werden prijzen uitgereikt voor zes categorieën, waaronder ‘Radio adverteerder van het jaar’. Deze mooie prijs heeft onze klant Lidl – natuurlijk als terechte winnaar! – in ontvangst mogen nemen.

Lidl is al jarenlang structureel te horen op radio en is elke week aanwezig op diverse zenders. Naast reguliere actiematige commercials zet Lidl ook themacampagnes in met o.a. Frans Bauer en George Baker. Krachtig aan Lidl is dat zij de visual transfer van TV naar radio goed mogelijk maken; door gebruik te maken van opvallende beelden en muziek op TV en de passende doorvertaling naar radio versterken verschillende mediumtypes elkaar. Om extra impact te creëren koopt Lidl onder meer roadblocks in, waar ook onderzoek naar reclame-effecten is gedaan.

Daarnaast feliciteren wij uiteraard de andere winnaars met hun prijs!