LinkedIn Stories, Polls en Virtual Events
27-05-2020

ZIGT #socialupdate:
LinkedIn Stories, Polls en Virtual Events

De ZIGT social update staat deze keer geheel in het teken van het zakelijke platform LinkedIn. De afgelopen periode is het platform volop in ontwikkeling geweest en zijn er diverse nieuwe features gelanceerd. Benieuwd welke nieuwe features dit zijn en wat je ermee kunt? Wij nemen je mee.

LinkedIn Stories

Na Snapchat, Instagram en Facebook kon LinkedIn niet meer achterblijven. Vanaf nu zijn ook LinkedIn Stories beschikbaar voor Nederland. De reden van deze lancering? Ons beroepsleven gaat veel verder dan alleen werk: we vieren prestaties en nieuwe projecten, discussiëren met onze collega’s over het nieuws en delen hoe we aan het einde van een werkdag ontspannen.

Kortom, we delen graag, nu misschien wel meer dan ooit tevoren. Middels Stories kun je op een meer informele manier updates delen met je connecties en volgers. Dit doen we uiteindelijk allemaal om elkaar te inspireren, verder te helpen en in contact te blijven.

Je kunt zowel foto’s als video’s (maximaal 20 seconden) toevoegen en deze zelf customizen met tekst en stickers. Ook kun je personen uit jouw netwerk taggen. Na het plaatsen blijft de Story, net als op de andere platformen, 24 uur lang zichtbaar.

LinkedIn Stories is momenteel alleen nog beschikbaar voor personen, maar de toevoeging voor bedrijven komt er ongetwijfeld sneller aan dan we denken. Wat ga jij in je eerste LinkedIn Story delen?

LinkedIn Polls

Benieuwd hoe jouw netwerk denkt over een bepaald onderwerp? Met de nieuwe optie ‘LinkedIn Polls’ kun je op een gemakkelijke manier feedback vragen en geven aan je netwerk. Het doel hiervan is om relevante input te krijgen die nieuwe gesprekken en discussies op gang brengt. Momenteel is deze functie alleen beschikbaar voor personen, welke zowel in het persoonlijke netwerk als in groepen kan worden ingezet. Een mooie nieuwe toevoeging!

LinkedIn

LinkedIn Virtual Events

De optie om events aan te maken binnen LinkedIn was er al even, maar sinds mei is LinkedIn Events en LinkedIn Live geïntegreerd in LinkedIn Virtual Events. Middels deze integratie wordt een nieuwe oplossing aangeboden voor virtuele evenementen, waarmee gebruikers verbonden kunnen blijven met hun netwerk en klanten, overal ter wereld. Een goede aanvulling, die mede door COVID-19 vroegtijdig is gelanceerd.

Met LinkedIn Virtual Events kun je een live event hosten binnen een vertrouwde omgeving en trek je het juiste professionele publiek. Je kunt je netwerk gemakkelijk uitnodigen voor het virtuele event en extra buzz creëren via recommended posts. Niet alleen voorafgaand, maar ook na het event kun je relevant blijven door het gesprek gaande te houden middels de ‘video tab’. Dit is een speciale hub waar organische videocontent beschikbaar is voor alle deelnemers. Gezien virtuele evenementen de nieuwe standaard worden, helpt dit tabblad je ook om de houdbaarheid van de digitale video-inhoud te verlengen.

LinkedIn

Engagement Retargeting

Ook op advertising vlak blijft het netwerk platform zich ontwikkelen. Vanaf juni wordt de targeting optie engagement retargeting uitgerold. Middels deze optie kunnen gebruikers geretarget worden op basis van video views en geopende/geconverteerde alsmede niet geconverteerde Lead Gen Forms. Een goede manier om de doelgroep nogmaals te bereiken met een andere boodschap en verder de funnel in te trekken. Een voorwaarde voor deze manier van retargeting is, net zoals bij websitebezoekers, een minimale doelgroep grootte van 300 personen. Er zullen diverse lookback windows worden gehanteerd, maar zorg er altijd voor dat je relevante behoudt. Wij zijn erg benieuwd naar deze optie en kunnen niet wachten om deze manier van retargeting in te zetten voor onze klanten!