Met Stop Aids Now naar 10.000 kaarsjes
24-11-2015

De fik erin!
Met Stop Aids Now naar 10.000 kaarsjes

Jaarlijks sterven er nog steeds ruim 1 miljoen mensen aan aids. In Afrika is aids zelfs doodsoorzaak nummer 1 onder jongeren. Om men daarvan bewust te maken voert Stop Aids Now de campagne: “Aids is nog lang niet dood”. De primaire doelstelling van de campagne is het branden van 10.000 kaarsjes op Wereld Aids Dag (1 december). Per kaarsje wordt een bescheiden donatie van € 1,- gevraagd en wordt er kaarsenhouder om jouw kaarsje te branden thuisgestuurd. De secundaire doelstelling is het omzetten van de kaarsjes donateurs tot (langdurige) donateurs van Stop Aids Now. De media-inzet is cross-mediaal en wordt ingezet op TV (reguliere commercials en direct respons commercials), radio en online (deels op basis van conversies).

Een interessant onderdeel van de online conversie campagne is dat we werken met unieke codes waardoor ook de kwaliteit van de donateur op een later tijdstip kan worden bepaald. Is iemand vanuit de campagne bijvoorbeeld een vaste donateur geworden, hebben zij nogmaals een eenmalige donatie gedaan of was het alleen het kaarsje voor 1 euro. Daarnaast wordt ook de TV en radio inzet geanalyseerd om zo te analyseren wat de oorsprong van een conversie is. Op deze manier wordt de campagne continu geoptimaliseerd om alleen de best presterende kanalen en uitingen voort te zetten.

Naast inzet van media verzorgen we ook het produceren van diverse online materialen. Zo heeft ZIGT Studio de Homepage Take Overs die op Wereld Aids Dag worden ingezet en een deel van de overige bannerinzet, ontworpen en geproduceerd. ZIGT Insights & Analytics gaat aan de slag met het pre-testen van de Homepage Take Overs om te zorgen dat de beste resultaten worden behaald met deze inzet. Op deze manier zorgen we samen dat er meer aandacht is in deze periode voor het aantal aidsdoden.