MWG AMMA Awards 2014: 32 nominaties
16-04-2014

Mediahelden
MWG AMMA Awards 2014: 32 nominaties

De nominaties voor de 10 categorieën van de AMMA Awards 2014 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 13de keer door MWG georganiseerd. Op dinsdag 28 mei 2014 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke uitreiking in het DeLaMar Theater met het thema ‘MEDIAHELDEN’.

Op basis van ingezonden cases zijn de nominaties in 8 categorieën door een specialistenjury per categorie bepaald. In de categorie Carl Lipp-prijs zijn de nominaties bepaald aan de hand van de resultaten van een door Intomart GfK uitgevoerde online enquête onder mediabureaus en adverteerders. De nominaties van de categorie Exploitant van het jaar kwam tot stand door een combinatie van een online enquête en een specialistenjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Slimpasta uitwerken en presenteren.

Beste Mediastrategie

  • Desperados AM (Heineken) – Starcom, Vice Media
  • Share a Coke with UM (Coca-Cola) – UM, Duval Guillaume, Social Embassy, Weber Shandwick,
  • Square Melon, Raúl&Rigel
  • Slurpen is OK Ole Ole (Coroos Conserven) – SVBmedia, Brand Partnerships, Nickelodeon

Beste Interactieve Mediastrategie

  • Christmas Bites van Ziggo – ZenithOptimedia, Eigen Fabrikaat
  • Feuten (BNN) – Spektor, Elastique
  • Vuurwerk Campagne 2013 (VeiligheidNL) – TBWA/NEBOKO

Beste Media-innovatie

  • Automated Trading Radio – The Media Exchange, Blue Mango
  • Start The Conversation (Samsung) – Starcom
  • TomTom en Cendris – Interbest
  • Video Reach Optimiser – MediaCom

Beste Creatieve Gebruik van een Medium

  • Goedverhaal (Samsung) – Starcom, Leo Burnett
  • Hi Geslaagd (KPN) – Red Urban, Mindshare
  • Multimediale DM Magazines (NS) – Initiative, Management Scope, Yune, Van Wanten
  • Porsche Cayenne Kilometer – Interbest, Kinetic, MediaCom, Achtung!
  • Who’s That Girl (Etcetera Social Club) – Etcetera

Hans du Chatinier-prijs

  • A Brand POEM – Sanoma, DVJ Insights, University of Applied Sciences
  • Onderbewust Effectief – Ster, Neurensics

Carl Lipp-prijs

  • Marco Gijsen (Discovery Networks Benelux)
  • Mascha Colmans – de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
  • Ronald Stout (Clear Channel Hillenaar)

YIM Mediatalent van het jaar

  • Janneke Kemper (Initiative)
  • Joris Garritsen (MediaCom)
  • Lianne van Dijk (Mindshare)
  • Lisanne van den Bos (Spring Creek, MAP)

Media-adverteerder van het jaar

  • Coca-Cola – UM
  • Samsung – Starcom
  • Ziggo – ZenithOptimedia

Exploitant van het jaar

  • Q-music
  • RTL Nederland

Mediabureau van het jaar

  • MediaCom
  • Mindshare
  • ZIGT

Organisatie

Initiatiefnemer van AMMA is de MWG en wordt daarbij ondersteund door PMA (Platform Media-Adviesbureaus). De AMMA-commissie is samen met evenementenbureau MOVE verantwoordelijk voor de organisatie van de MWG AMMA Awards 2014.

Bron: Persbericht MWG AMMA Awards