MWG AMMA Awards 2015: 29 nominaties
13-04-2015

Annual Masters of Media Awards
MWG AMMA Awards 2015: 29 nominaties

De nominaties voor de 10 categorieën van de AMMA Awards 2015 zijn bekend. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 14de keer door MWG georganiseerd. Op donderdag 21 mei 2015 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke uitreiking in het Theater Amsterdam.

Op basis van ingezonden cases zijn de nominaties in 8 categorieën door een specialistenjury per categorie bepaald. In de categorie Carl Lipp-prijs zijn de nominaties bepaald aan de hand van de resultaten van een door Intomart GfK uitgevoerde online enquête onder mediabureaus en adverteerders. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Microsoft uitwerken en presenteren.

Beste Mediastrategie

  • Alzheimer Muziekherinneringen (Mindshare)
  • ING Financieel Fit (Mindshare, JWT Amsterdam)
  • Jack Daniel’s Future Legend (UM Studios, UM, VICE Media)

Beste Interactieve Mediastrategie

  • IKEA Pinterest kamer (MEC, pr-bureau Nieuwslab)
  • Mentos Roadtrippers (Carat, Content Partnerships)
  • Vodafone Roaming (Blue Mango Interactive, TWBA)

Beste Media-innovatie

  • Programmatic digital out of home advertising (Cadreaon, My Adbooker, CS Digital Media)
  • Second Screen 5000ste GTST (RTL Nederland, Endemol)

Beste Creatieve Gebruik van een Medium

  • Heineken Twelftal (Starcom, Boomerang Create)
  • Microsoft IE meets 22tracks (UM studios, UM, VICE Media)
  • PostNL DM stunt op Marcom14 (Vizeum, Isobar)

Hans du Chatinier-prijs

  • Bereik van radioreclameblokken (GFK, NLO)
  • Focus On Teens (Carat, GFK, Small, Pointlogic)
  • Online Goes Mobile (GFK, PMA, VINEX)

Carl Lipp-prijs

  • Fanneke Schoemaker-Krol (SBS)
  • Maaike van Vorstenbos (Exterion Media)
  • Rick Vriesema (Exterion Media)

YIM Mediatalent van het jaar

  • Bobbie Hollanders (Spring Creek)
  • Denise Huisman (PHD)
  • Marlot Lutjenkossink (MediaCom)

Media-adverteerder van het jaar

  • Heineken (Starcom)
  • Jumbo (UM)
  • Samsung (Starcom)

Exploitant van het jaar

  • BrandDeli
  • Exterion Media
  • RTL Nederland

Mediabureau van het jaar

  • MediaCom
  • Starcom
  • UM

Organisatie

Initiatiefnemer van AMMA is MWG. Deze wordt daarbij ondersteund door PMA (Platform Media-Adviesbureaus). De AMMA-commissie is samen met evenementenbureau MOVE verantwoordelijk voor de organisatie van de MWG AMMA Awards 2015.