
Cum Laude
MWG AMMA Awards 2016: 34 nominaties
De nominaties voor de 11 categorieën van de AMMA Awards 2016 zijn bekend gemaakt. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de 15de keer door MWG georganiseerd. Op donderdag 19 mei 2016 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens een feestelijke uitreiking in het Theater Amsterdam, dit jaar met het thema ‘Cum Laude’.
Op basis van een online enquête onder adverteerders en mediabureaus zijn de nominaties bepaald voor de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar). De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. Tijdens deze workshop moest een case worden uitgewerkt en gepresenteerd. De overige negen categorieën worden gejureerd door een vakjury.
YIM Mediatalend van het Jaar
- Brigit Moens, M2Media
- Iris de Vries, TMG
- Marriette van Tuyl, MediaCom
- Tijmen van der Meer, Performics
Carl Lipp-prijs (beste mediavertegenwoordiger)
- Didi van Doggenaar, Exterion Media
- Maaike van Vorstenbos, Exterion Media
- Michiel Schot, TMG
Beste Engagementstrategie
- Crimediggers (Politie), ZIGT en Steam
- Nee, jij trekt volle zalen (Glenfiddich), Maxxium en Mediaxplain
Beste Gebruik van een Medium
- Coke FrisChicks, UM
- Het oudste medium herondekt (Glenfiddich), Maxxium en Mediaxplain*
- World, here I come (ING), ING Bank, Schiphol Media, United State of Fans en Twofish
Beste Mediaperformance
- Fernandes #NoSpang, UM
- Maybelline ‘Get-the-WOW-Brow!’, ZenithOptimedia, L’Oréal, Moxie McCann en Performics
- Microsoft Azure: In de wolken met het resultaat, Carat
Beste Media-innovate
- Introductie Vodafone YOU: Power to the Prepaid People, MEC
- PON Videology, MediaCom en Videology
- Quest Test Nederland, Quest (G+J Media Nederland)
- Vodafone Thuis – ISP targeting, Blue Mange Interactive
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
- Dagelijks Online Kijkcijfers – Hybride aanpak uniek in de wereld, SKO en Kantar Media/TNS
- Digital out of Home wordt accountable – Innovatieve zoektocht naar methoden en technieken, Kinetic en blowUP Media
Beste Mediastrategie
- Fernandes #NoSpang, UM
- Introductie Vodafone YOU: Power to the Prepaid People, MEC
- Ontdek ‘Late Rembrandt online’ (KPN), Mindshare, Rijksmuseum, N=5, Born05, TOC en Digined
- PHD versnelt groei voor Domino’s, PHD
Media-adverteerder van het Jaar
- KPN, Mindshare
- Nederlandse Staatsloterij, UM
- Unilever, Mindshare
Media-exploitant van het Jaar
- BrandDeli
- Exterion Media
- RTL Nederland
Mediabureau van het jaar
- MediaCom
- Mediaxplain*
- ZIGT