New stuff in media, e-business and marketing
10-11-2014

Emerce eDay 2014
New stuff in media, e-business and marketing

Het jaarlijkse event van Emerce is deze donderdag wederom druk bezocht. Heel digital Nederland was aanwezig op de industriële Overkant in Amsterdam-Noord. Een prachtige locatie om de vernieuwing van de digitale wereld te bespreken.

De inhoud van de presentaties was zeer divers. Van de ‘former vice president’ van Alibaba.com tot het bekende verhaal van Google over hoe groot YouTube is en over investeren in nieuwe ontwikkelingen. Startups en software vormden een belangrijk onderdeel van het geheel. Overall boodschap: data en content zijn de koningen en vernieuwing vergt investering en ondersteuning.

YouTube vertelde o.a. over hoe zij jonge creatieven helpen content te creëren via hun ‘multi channel networks’(MCN) en zodoende waarde toe te voegen aan hun kanaal (YouTube verdient 45% van de inkomsten die gegenereerd worden). Marin Software presenteerde hun uitgebouwde search tool die, door middel van datakoppelingen in een DMP, intent data (search) kan koppelen met sociodemo data van social media. Het inspirerende verhaal van de startup (1999) Alibaba.com werd door Porter Erisman verteld. Clint Beharry liet zien hoe het brein reageert op content en wat impact van ‘gun violence’ op onze emotionele toestand is.

De druk bezochte eDay 2014 bracht ons veel sprekers en onderwerpen, waarvan de vernieuwing niet altijd zichtbaar was. Inspiratie opdoen en contacten leggen zijn voor ons de belangrijkste reden om de eDay opnieuw te bezoeken in 2015.