
Zijn wij al gelinkt?
Nieuwe advertentiemogelijkheid op LinkedIn
Vorig jaar maakte LinkedIn het al mogelijk om gesponsorde updates te plaatsen. Het grote voordeel hiervan is dat je update niet alleen verspreid wordt onder je eigen volgers van je Company Page, maar dat je ook een bredere doelgroep kunt bereiken.
Sinds juli is er een variant op de reguliere gesponsorde update, namelijk direct sponsored content. Dit zijn updates die niet zichtbaar zijn op je eigen Company Page, maar wel verspreid kunnen worden onder je doelgroep.
Deze direct sponsored content biedt verschillende voordelen voor organisaties die willen adverteren op LinkedIn. Zo geeft het organisaties de mogelijkheid om met verschillende teksten te testen zonder dat al deze posts op hun eigen Company Page verschijnen. Een andere tekstlengte, tone-of-voice of afbeelding kan een flink verschil maken in de zichtbaarheid van een post. Daarnaast kan de content op maat geschreven worden voor allerlei verschillende doelgroepen, wat zal leiden tot betere campagneresultaten.
Een ander voordeel is dat je commerciële posts kunt verspreiden die niet bij je huidige volgers passen, bijvoorbeeld voor new business en wervende posts. Indien je in korte tijd veel verschillende vacatures wilt verspreiden kan je door middel van direct sponsored content al je vacatures uitzetten onder de juiste doelgroepen, zonder dat deze allemaal op je Company Page verschijnen. Door deze nieuwe mogelijkheid heb je meer controle over je updates naar je volgers en niet-volgers en verhoog je de relevantie van je content.
Via een aparte pagina zie je als beheerder de direct sponsored content wel op je Company Page. Zo kun je de campagnestatistieken snel inzien, reacties op de post lezen en hierop reageren.
Benieuwd hoe het werkt? Bekijk onderstaand filmpje.
Foto credit: Twin Design / Shutterstock.com