Nieuwe campagne: VELUX
15-04-2015

Licht op de zaak
Nieuwe campagne: VELUX

“Maak van de rommelzolder je hobbykamer”

Deze week is VELUX een campagne gestart om consumenten te activeren hun zolder te renoveren en om te vormen tot bijvoorbeeld hobbykamer, slaapkamer of badkamer. De daglichtoplossingen van VELUX sluiten hier naadloos op aan. De campagne is ontwikkeld door communicatiebureau Inzicht Communicatie en ZIGT heeft de mediastrategie, -planning en -inkoop op zich genomen en de technische realisatie van het online materiaal bewerkstelligd. Daarnaast verzorgt ZIGT effectmetingen om het resultaat, op onder meer bekendheid en intentie, bij de doelgroep te meten.

Over VELUX

VELUX is marktleider op het gebied van dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en aanverwante artikelen zoals raamdecoratie, rolluiken, insectenhorren en zonweringsproducten. De producten van VELUX zijn breed verkrijgbaar, zowel bij bouwmarkten als installatiebedrijven.

De campagne

De primaire doelstelling van deze campagne is het vergroten van de top-of-mind awareness van de VELUX ‘renovatie-oplossingen’. De secundaire doelstelling is traffic naar www.velux.nl/renovatie te genereren, waar een aanvraag gedaan kan worden voor de VELUX montageservice.

Na een uitgebreide doelgroepanalyse is gekozen voor de inzet van radio, buitenreclame, online, huis aan huis folders en een verregaande samenwerking met VT Wonen; in zowel print, online, als in het televisieprogramma. De radiocommercial is te horen op NPO Radio 2, NPO Radio 3FM, Q-Music, 538, Sublime FM, Radio 10 en 100%NL. Daarnaast is de campagne te zien op de digitale megamasten langs de snelwegen en op bijna 300 billboards in de Nederlandse steden. Online worden consumenten via VTwonen.nl, Facebook, Google en Nu.nl geactiveerd. Er wordt via Automated Trading op grote formaten en retargeting ingezet, waarbij continu optimalisatie plaatsvindt. De campagne loopt t/m eind mei 2015.

Mediabureau ZIGT, Sabine Fenger