Nieuwe mogelijkheden voor adverteerders op NU.nl
22-10-2014

Nieuw NU nieuws
Nieuwe mogelijkheden voor adverteerders op NU.nl

De nieuwswebsite NU.nl vernieuwt vandaag zijn website. Eind september ging de bèta-versie van de vernieuwde site al online. Naast uiterlijke veranderingen biedt de nieuwe site ook meer advertentiemogelijkheden.

Wat verandert er?

Het uiterlijk van NU.nl is veranderd, zo hebben de verschillende katernen nieuwe logo’s gekregen, worden er meer kleuren gebruikt en krijgt de site een brede rechterbalk. De nieuwe website is volledig responsive, maar dat betekent volgens de hoofdredactie niet dat de mobiele apps komen te vervallen. ‘De site en de apps worden parallel aan elkaar doorontwikkeld en blijven bestaan.’

Naast de uiterlijke verandering gaat NU.nl ook meer werken met nieuwsoverzichten op gezette tijden, in de ochtend, tijdens de lunch en om 17:00 uur is er de Dag van NU. Ook een aantal katernen worden uitgebreid. Op NUzakelijk is een uitgebreid economiekatern te vinden, de katernen NUsport en NUtech zijn binnenkort aan de beurt. Tot slot heeft NU.nl ook gewerkt aan een betere weergave en snelheid van de website.

Nieuwe advertentiemogelijkheden

Ook voor adverteerders zijn er nieuwe mogelijkheden. Joost Bon, uitgever NU.nl bij Sanoma: ‘Met de vernieuwde website zijn we klaar voor de toekomst. De site biedt onze lezers nieuwe functies, maar ook voor onze adverteerders zijn er nieuwe mogelijkheden. Er zijn twee nieuwe advertentieformaten beschikbaar: de pushdown radical en de halfpage ad. Ook de bekende radical en billboard formaten zijn in een nieuw jasje gestoken. De lezer wordt met zo bij alle contactmomenten op alle schermen goed bereikt. Met 2,7 miljoen unieke bezoekers per dag zijn we de grootste nieuwssite van Nederland en onze bezoekersstroom groeit nog iedere dag. Met onze nieuwe site krijgt de bezoeker een optimale ervaring op ieder scherm en kunnen onze adverteerders ons publiek nog beter bereiken.’