Nieuwe publicatie Decision Makers Survey zet een flinke stap naar een crossmediaal bereiksonderzoek in Nederland (TMAM).
20-05-2020

Collectief bereiksonderzoek
Nieuwe publicatie Decision Makers Survey zet een flinke stap naar een crossmediaal bereiksonderzoek in Nederland (TMAM).

De nieuwe editie van de Decision Makers Survey (DMS), het bereiksonderzoek onder zakelijke beslissers is live. Deze publicatie van de DMS is gekoppeld met data van de NOM Printmonitor en hiermee is wederom een belangrijke stap gezet naar een collectief bereiksonderzoek in Nederland, dat op dit moment onder de naam Total Media Audience Measurement (TMAM) wordt ontwikkeld.

De steekproef van DMS is gekoppeld aan die van NOM Printmonitor, dat het bereik van printmedia meet onder consumenten, waarvan een gedeelte voldoet aan de definitie van zakelijke beslisser. In totaal gaat het om een populatie van 621.600 personen van 18 jaar en ouder. Van deze doelgroep is zeer nauwkeurig het bereik van print, online, radio en televisie vastgelegd, verdeeld naar gemiddeld bereik per nummer, totaal bereik en merkbereik.

René Zaaijer, voorzitter van Stichting DMS is erg enthousiast over de oplevering van de nieuwste editie en presenteert met trots met deze DMS een geharmoniseerde en meer dan complete survey over de zakelijke beslissers in Nederland. De nieuwe cijfers zijn vanaf 20 mei beschikbaar bij ZIGT zodat adverteerders en bureaus met de data kunnen plannen in de bekende softwaresystemen.

Benieuwd wat deze publicatie kan betekenen voor uw merk of wilt u een zakelijke doelgroep in kaart brengen? Neem dan contact op met onze onderzoeksafdeling via teamonderzoek@zigt.nl

Mediabureau ZIGT, Joost Istha en Bryan Bunink