Op safari bij ZIGT en Sanoma|SBS
10-03-2017

Grrr...
Op safari bij ZIGT en Sanoma|SBS

In 2016 werd er 6,7 miljard aan reclame uitgegeven (bruto) en tóch is onze branche onbekend.. Tijd om jong talent een inkijkje te geven! Gisteren hadden wij 18 studenten van de Hilversum Media Campus op bezoek, om hen alle ins en outs te laten zien van onze wereld. In een  bomvol programma namen wij hen ’s ochtends mee in de wereld van Sanoma|SBS en ’s middags gaven we het gezelschap een inkijkje in alle facetten van een mediabureau.

De Hilversum Media Campus richt zich op professionals die werken in de media, docenten die leerlingen klaarstomen voor de toekomst en talenten die kiezen voor deze sector. En dat is de mediasector in de volle breedte: van productiebedrijven, tot omroepen, tot publishers en van technici, tot creatives, tot marketeers. Een onderdeel hiervan is de Media Safari, speciaal voor young professionals die meelopen in het Talent Development Program.

Zowel Sanoma|SBS als ZIGT vinden het belangrijk om aanstormend talent in de gaten te houden en hen de kans te geven een kijkje te nemen achter de schermen bij een media exploitant en mediabureau. Voor ZIGT was de link met Sanoma|SBS snel gemaakt vanwege onze gezamenlijke passie om kennis te delen en mensen te inspireren. Met de veelzijdigheid van hun portfolio en diensten, tezamen met onze full service dienstverlening en kennis, konden we hen een volledig beeld van onze wereld laten zien.

Want als iets kenmerkend is voor onze branche, dan is het wel die veelzijdigheid en de vele uithoeken met de tientallen specialismen. Het werd dan ook een heel gevarieerd programma:

  • Sanoma a 360 company by Nick Beentjes
  • Data strategie by Fabian Meeuwisz
  • Impact bereik je met de juiste match by Annelies van Riel
  • Data inspired journalism met een bezoek aan de NU.nl redactie by Jurre de Ruiter
  • Welcome at media economics by Joost Istha
  • Necessary Nerds by Merel Tukker
  • Tv, not dead yet by Laura Verbeek
  • Van bereik naar engagen by Jasper Achterberg

De groep was enthousiast en enorm betrokken. Er werden heel veel goede vragen gesteld aan de sprekers, wat de dag heel interactief maakte. Daarnaast vroegen we hen om aan het eind van de dag een media-oplossing te pitchen, met alle kennis die ze overdag hadden opgedaan. Wij kunnen maar één ding zeggen: er zit veel talent tussen!

Uiteindelijk kunnen wij als mediaprofessionals eindeloos over ons vak blijven praten en zijn we blij dat we deze 18 talenten een inkijkje hebben kunnen geven in onze wereld. En hopelijk hebben we hen zó geïnspireerd, dat een aantal van hen uiteindelijk kiezen voor een baan in onze branche. Wij blijven ondertussen talent spotten!

ZIGT Mediabureau, Laura Verbeek & Ewoud van Zwam