Pink Ribbon zoekt partners
01-08-2016

Help mee
Pink Ribbon zoekt partners

Zoals ieder jaar vraagt Stichting Pink Ribbon in oktober, de borstkankermaand, extra aandacht voor borstkanker. Pink Ribbon heeft een meerjarige communicatiestrategie uitgewerkt, over het leven met de gevolgen van behandeling van borstkanker.

Waarom is er gekozen voor deze meerjarige strategie?

Het aantal borstkankerpatiënten neemt nog steeds toe, maar gelukkig ook de overlevingskansen en daarmee de groep “overlevers”. Echter is over het leven met de gevolgen van behandeling van borstkanker nog weinig bekend. De effecten van borstkanker reiken verder dan de tumor; specifieke gevolgen van de behandeling van borstkanker kunnen zijn hartfalen, onvruchtbaarheid en een negatief zelfbeeld door borstoperatie/-amputatie. Daarom vraagt Pink Ribbon om extra aandacht en donaties voor onderzoek naar betere behandeling, om de langetermijneffecten van de behandeling te minimaliseren.

Het aandacht vragen hiervoor zal op velerlei wijzen gebeuren in oktober, waarbij de patiënt centraal staat in alle communicatie. Pink Ribbon heeft ZIGT, ook dit jaar, gevraagd om te helpen om maximale aandacht en zichtbaarheid in deze maand te verkrijgen.

Wat kun jij doen?

Wil jij je steentje bijdragen? Heel graag! Wij staan open voor alle ideeën; van gratis media-exposure tot leuke fundraising-acties, alle hulp is welkom! Als dank voor de bijdrage kun je worden meegenomen op de mediapartnerpagina op de website van Pink Ribbon tijdens de campagne en kunnen jullie uiteraard zelf vermelden dat jullie Pink Ribbon ondersteunen. Ook zal er een nieuwsbericht worden opgenomen op de website van Mediabureau ZIGT met de ondersteunende mediapartners, welke we onder onze volgers zullen verspreiden.

Heb jij leuke ideeën of wil je ons helpen? Neem dan contact op met Maryse van den Hurk voor meer informatie.

Alvast heel hartelijk dank voor uw aandacht.Pink Ribbon