Podcast je of podcast je niet?
23-12-2016

Podcasts
Podcast je of podcast je niet?

Eind november deelde Adformatie het nieuws dat contentmarketingbureau WPK (wayneparkerkent.com) om de week op vrijdag een podcast gaat delen over media en marketing: ‘The Brief’.

Het bureau dat kenmerkend is voor haar creativiteit en een bewezen contentking en -queen presenteert hiermee een mooie manier om nieuws, kennis en opinie te delen. Inmiddels is The Brief drie + 1 pilot episodes rijk en bezit al een diversiteit aan besproken onderwerpen.

Tot op heden scoren de episodes ongeveer 800 plays via SoundCloud. Er kan ook worden geluisterd via iTunes. Zolang de podcasts vindbaar zijn, kunnen de podcasts beluisterd worden en kan dit aantal stijgen. Mediapartner Adformatie zorgt onder andere voor het aanjagen van de nieuwe episodes.

Power of podcast

De meest luie vorm van informatie- en kennisvergaring: het luisteren van een podcast. Je wordt geattendeerd en geïnformeerd over zaken en kunt daar mee doen wat je wil. Slimmer binnen een uur, wie wil dat nou niet!

Dus: forens, hondenbezitter of fanatiek wandelaar: met een podcast voorzie je jezelf van gratis kennis. En ben je een bewezen multi-tasker!

Spreekt de formule of stijl van The Brief je niet aan? Probeer dan bijvoorbeeld eens The Beancast, ontdek ‘What’s New’ via Marketing over Coffee of een andere marketing podcast: de keuze is reuze

Tool voor adverteerders?

Merken/adverteerders die denken over alternatieven voor huidige content inzet: overweeg een podcast. Het aspect van audio-only vergroot de concentratie om je boodschap over te brengen. Je creëert een product dat de doelgroep kan luisteren wanneer en waar men wil. Merken sturen zelf op onderwerp, frequentie en bereik van de podcast.

Maar waarover dan? Claim een thema, zoals innovatie, door hier frequent over uit te zenden, deel klant verhalen om case studies of testimonials te bouwen of verspreid als eerste en doordacht trends die relevant zijn voor jouw publiek en branche.

Podcast je of podcast je niet: je bent de komende weken ongetwijfeld onderweg in de Sprinter, staat even vast op de A4 of wilt een momentje rust na de Kerstgekte. Probeer het en laat me weten wat jij vindt.

Mediabureau ZIGT, Rik von den Hoff