Prioderm; sterker dan hoofdluis!
24-08-2016

Kriebelt het al?
Prioderm; sterker dan hoofdluis!

Maandag zijn de eerste kinderen weer naar school gegaan na een zomervakantie van ruim zes weken. En dat betekent hoofdluizenalarm!

ZIGT werkt al een aantal jaren voor de marktleider in de hoofdluismarkt Prioderm. Prioderm heeft een breed assortiment aan producten om hoofdluis te behandelen en te voorkomen. Denk hierbij onder andere aan Prioderm Dimeticon, Prioderm Lotion, Prioderm Shampoo Plus, Prioderm Preventief en de Prioderm Luizen- en netenkam. Eerder dit jaar heeft Prioderm ZIGT gevraagd een mediaplan uit te werken voor een campagne. De belangrijkste doelstelling voor de campagne betrof zichtbaarheid en bekendheid van het merk, de belangrijkste doelgroep vormen de ouders met kinderen in de leeftijd van 2-11 jaar. Naast de primaire doelgroep, hebben we ook de opdracht gekregen om te kijken naar een secundaire doelgroep; tieners tussen de 12 en 14 jaar. Het blijkt namelijk dat hoofdluis ook steeds vaker voorkomt op middelbare scholen.

Op basis van de briefing heeft ZIGT een plan uitgewerkt en is de campagne maandag 22 augustus van start gegaan. Om aan de doelstelling te kunnen voldoen, is als basismediumtype radio ingezet; hiermee kunnen we in een relatief korte tijd een hoog bereik opbouwen en daarnaast is radio als geen ander medium in staat om op te roepen tot actie; in dit geval het bezoeken van de website van Prioderm.nl.

Naast dit basismedium, zijn er nog diverse andere mediumtypen ingezet:

  • Out of Home; via het Clear Channel Drogisterijen Netwerk zetten we abri’s in. In week 34 zal de uiting zichtbaar zijn rondom Etos filialen en in week 36 rondom Kruidvat filialen. De uithang valt samen met de boost die de drogisterijen zelf aan Prioderm geven. Op die manier breiden we de exposure voor Prioderm uit.
  • Daarnaast focussen we ons in deze campagne ook op online inzet; middels de online inzet is het mogelijk heel gericht de doelgroep te benaderen en ze te overtuigen dat Prioderm het middel is tegen hoofdluis. Diverse blogs, advertorials en pre-rolls zullen dan ook gedurende de komende weken op het Internet op verschillende platformen verschijnen. Ook zullen er een tweetal vlogs ingezet worden; als 13-jarige is het niet stoer om met hoofdluis op school te verschijnen, laat staan erover te praten. Om dit taboe te doorbreken, hebben we de hulp ingeschakeld van een tweetal vloggers; GirlsWorldProblems en Meester Hoefnagels. Zij hebben een groot bereik in de scholieren-doelgroep en maken middels grappige sketches diverse problemen bespreekbaar.
  • Tot slot hebben we een minder voor de hand liggend mediumtype aan de mediamiddelenmix toegevoegd; Ouders van Nu en Bruna zijn een samenwerking aangegaan, waarbij in elke Bruna vestiging een rugzakje opgehaald kan worden door ouders waarvan het kind voor het eerst naar school gaat. Het rugzakje bevat informatie, producten en aanbiedingen die te maken hebben met deze spannende gebeurtenis. Prioderm is met een informatieve flyer in dit rugzakje aanwezig, om een extra contactmoment te realiseren. Aanvullend hierop zal Prioderm nog zichtbaar zijn in het Magazine Naar School welke vier keer per jaar verschijnt.

Kortom; er is weer een leuke campagne van start gegaan!

Mediabureau ZIGT, Maryse van den Hurk