Programmatic advertising mogelijk op LinkedIn
21-07-2016

Adverteren op hét zakelijke netwerk
Programmatic advertising mogelijk op LinkedIn

Sinds een paar weken is het mogelijk om display advertenties op LinkedIn geautomatiseerd in te kopen. Hierdoor wordt het voor adverteerders toegankelijker om op het grootste zakelijke platform ter wereld te adverteren.

Voor adverteerders met een zakelijke doelgroep of wervingsdoel biedt deze nieuwe mogelijkheid veel voordelen. LinkedIn kan nu geïntegreerd worden in de totale RTB campagne en daardoor kan meer sturing gegeven worden aan de campagne. Daarnaast hoeven vooraf geen commitments meer afgesloten te worden en misschien wel het belangrijkste: je kan realtime de resultaten van je campagne inzien en je campagne optimaliseren. Ook kan (eigen) data gekoppeld worden aan de campagne en kunnen bezoekers die bijvoorbeeld op je website geweest zijn nogmaals bereikt worden via een banner op LinkedIn.

De feiten op een rij:

  • Programmatic advertising op LinkedIn is alleen mogelijk op de desktop.
  • Twee verschillende bannerformaten kunnen ingezet worden: een rectangle en een skyscraper.
  • Targeting is mogelijk op basis van LinkedIn profielen, zoals opleiding, grootte van de organisatie en senioriteitslevel.
  • Daarnaast kan gebruik worden gemaakt van eigen data. Hier kunnen vergelijkbare doelgroepen van worden gemaakt (look-a-likes) die op LinkedIn weer bereikt kunnen worden.
  • Realtime monitoren en optimaliseren.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op LinkedIn? Neem gerust contact met ons op.

Mediabureau ZIGT, Janinka Zilverschoon