Prominent start met eerste TV-campagne
07-01-2015

Doelgroep 50+'ers
Prominent start met eerste TV-campagne

De winkelketen in relaxstoelen is vanaf deze week voor het eerst in haar bestaan te zien op de Nederlandse televisiezenders. Het doel van de campagne is het verhogen van de merkbekendheid onder de doelgroep 50+. De TV-planning en inkoop zijn door ZIGT verzorgd en het concept is ontwikkeld door Selmore.

Over Prominent

Vanaf 1999 heeft Prominent zich ontwikkeld tot de marktleider op het gebied van zitcomfort. Hun missie: mensen optimaal laten relaxen. Met meer dan 40 filialen, tientallen adviseurs op de weg en circa 425 mensen in dienst, zet Prominent zich in voor deze missie.

De campagne

Prominent heeft de afgelopen jaren een sterke focus gehad op actiecommunicatie. Dit blijft belangrijk, maar mede op advies van ZIGT wordt hier nu een nieuwe laag met merkcommunicatie aan toegevoegd. Uit de door ZIGT uitgevoerde doelgroepanalyse kwam naar voren dat bekende merknamen zeer belangrijk zijn in het keuzeproces van 50-plussers. Het vergemakkelijkt hun keuze van de aanschaf van luxe-producten. Televisie is onder deze doelgroep het medium waar de meeste tijd aan besteed wordt en waar de reclame-aandacht relatief hoog is. Daarnaast is het medium zeer kostenefficiënt in relatie tot het aantal contacten met de doelgroep.

De campagne van Prominent is zichtbaar op zowel de landelijke als de regionale publieke omroepen, alsmede ook dagzendtijd op de zenders van RTL. Er zullen meerdere flights gaan lopen in 2015. Vanaf de tweede flight zullen er actiematige tag-ons worden toegevoegd en zal op de regionale omroepen worden verwezen naar de vestigingen in de desbetreffende provincie. De stijlelementen van de campagne zijn ook doorgevoerd in een geheel vernieuwde website en brochure.

Rogier Bruggeman
Rogier Bruggeman
Directeur / Managing Director