Q-music nieuwe stijl
21-08-2015

You make us Q
Q-music nieuwe stijl

Om de merkbekendheid te vergroten past Q-music per 31 augustus haar format, jingles, logo en slogan aan. De oude vertrouwde slogan en het deuntje ’Q is good for you’ wordt vervangen door ’You make us Q’. Programmadirecteur Iwan Reuvekamp wil hiermee de luisteraars letterlijk op de eerste plaats zetten, zodat zij nog meer centraal staan.

Naast een nieuwe slogan krijgt Q-music ook een nieuw logo. Volgens programmadirecteur Reuvekamp is het huidige logo niet meer van deze tijd. Daarnaast wordt ook het muziekformat aangepast van maximum hit music naar pop music, de programmering blijft daarentegen wel hetzelfde. Normaliter was het eerste nummer van het uur altijd een uptempo nummer, vanaf 31 augustus kan dit ook een rustig liedje worden.

Met deze veranderingen hoopt Q-music binnen drie tot vijf jaar marktleider te worden. Q heeft de ambitie de grootste commerciële radiozender van het land te worden.

Mediabureau ZIGT, Pauline Kamphuis