RAB introduceert EarApp voor radioconcepten
20-01-2015

Makkelijke demo voor reclamemakers
RAB introduceert EarApp voor radioconcepten

Vanaf nu kunnen reclamemakers gemakkelijk een demo maken van hun radioconcept via de RAB EarApp. Met deze auditieve app kan een creatief bureau haar radio concept beter presenteren en delen.

Een geschreven radioscript gaat vaak van bureau naar brandmanager en via de marketingmanager weer naar de directie. Hierdoor blijft de boodschap niet altijd intact of wordt deze niet juist overgebracht. RAB (Radio Advies Bureau) heeft nu een app geïntroduceerd waarmee een radioconcept kan worden opgenomen en er muziek en geluidseffecten kunnen worden toegevoegd. Het resultaat kan ook eenvoudig worden rondgemaild. Tijdens het creatieproces van het conceptidee kan hierdoor sneller worden geschakeld en zo weet de creatief zeker dat elk concept gepresenteerd wordt zoals hij of zij dat heeft bedacht.

Deze RAB App past in het RAB beleid om kennis en kunde op eenvoudige wijze toegankelijk te maken voor de reclamemarkt. De app is gratis te downloaden via de App Store (iOS).