Regionale contentintegratie met Transformer ad
11-12-2014

More than meets the eye
Regionale contentintegratie met Transformer ad

Regiotargeting en online contentintegratie gaan over het algemeen niet samen. Een gesponsord artikel kan bijvoorbeeld doorgaans niet aan een selectieve regio getoond worden en standaard online bannermogelijkheden zijn vaak te beperkt om de gehele boodschap te integreren. De Transformer ad biedt de oplossing.

Waterschap Amstel, Gooi en Vecht heeft voor haar nieuwste campagne o.a. gekozen voor de Transformer ad. Doel van het waterschap is haar verzorgingsgebied bewuster maken dat een groot deel van het gebied onder zeeniveau ligt en dat het waterschap dagelijks werkt aan schoon water, voldoende water en sterke dijken.

Om deze boodschap over te brengen heeft het waterschap in samenwerking met ZIGT gekozen voor de inzet van huis-aan-huis-bladen, outdoor en diverse online media om traffic te genereren naar geanimeerde online video’s, waarin de communicatieboodschap wordt overgedragen. Alle media worden vanzelfsprekend ingezet binnen het verzorgingsgebied van het waterschap. De boodschap van het waterschap kan goed over worden gebracht door middel van contentintegratie, maar doorgaans is regiotargeting bij contentintegratie niet mogelijk. De video’s zijn in eerste instantie enkel op een eigen website geplaatst. Om toch meer aandacht te krijgen voor de video’s in de regio, zijn de video’s geïntegreerd in online banners. Een onderdeel van deze video integratie is het gebruik van de Transformer ad welke ZIGT in samenwerking met Adfactor heeft ingezet.

De Transformer ad is een contentgebaseerde uiting die geschikt is voor impactvolle branding en visueel aantrekkelijke content, zoals foto en video. Hij valt niet over de content heen, maar het artikel wordt onderbroken in de leesrichting. De Transformer past zich aan de grootte van het scherm aan en wordt fullscreen in beeld gebracht op elk device.

Met behulp van de Transformer ad hebben we nagenoeg de gehele website Allesonderwater.nl kunnen integreren in de advertentie. Daarbij is een extra voordeel van de Transformer ad dat het op CPM basis kan worden ingekocht, waardoor op een specifieke regio getarget kan worden.