Retriever Nieuwe Stijl
15-10-2015

Dit is golden
Retriever Nieuwe Stijl

Retriever Media Informatie b.v. heeft gisteren haar nieuwe logo en huisstijl geïntroduceerd. De restyling gaat gepaard met de integratie van nieuwe functionaliteiten in de mediadatabase. Retriever komt hiermee tegemoet aan specifieke klantvragen op het gebied van media innovatie, en is hiermee goed voorbereid op marktontwikkelingen in de toekomst.

Nieuw logo

Harriet Koetsier, Managing Director van Retriever licht het ontstaan van het logo toe dat is ontwikkeld door grafisch designer Merijn Haenen.

‘Het logo straalt de dynamiek en creativiteit uit die kenmerkend is voor onze industrie. De grillig gevormde cirkels zijn representatief voor het snel veranderende medialandschap. De verschillende lagen in het logo vertegenwoordigen de datalagen in de Retriever mediadatabase. Het centrale punt in het midden geeft weer dat Retriever altijd in contact staat met het bewegende medialandschap. Bijzonder is het Moiré effect dat beweging in het logo laat zien; het lijkt soms te draaien.’

Nieuwe functionaliteiten

Naast de nieuwe huisstijl zijn een aantal nieuwe functionaliteiten geïntegreerd voor Retriever abonnees. Zo is o.a. Retriever Regio, de regionale planningstool, uitgebreid met cijfers over dekking en selectiviteit en geografische visualisatie van overlappende verspreidingsgebieden. Hierdoor kunnen media-adviseurs hun keuzes voor media nog beter onderbouwen. Retriever’s bedrijfsdoelstelling is het leveren van kwalitatieve data en waardevolle informatie aan mediaprofessionals.

Retriever levert kwalitatieve informatie aan mediaprofessionals om ze te ondersteunen bij het maken van de juiste beslissingen in het marketing-communicatie traject. Retriever.nl en MediaSpecs.be bieden hiervoor in de BeNeLux en Frankrijk databronnen aan met tools voor gerichte mediaselecties en kwantitatieve- en kwalitatieve vergelijkingen.

Joost Istha
Joost Istha
Directeur / Ondernemer