Scherp schieten met een massamedium
26-02-2020

Programmatic out-of-home
Scherp schieten met een massamedium

Programmatic out-of-home behoort afgelopen jaren zeker tot de buzz onderwerpen in de industrie. Wat moeten we ermee? Het kon uiteraard niet uitblijven dat de out-of-home industrie gedigitaliseerd zou worden. Geen mannetjes meer die langs de snelweg staan om de posters te vervangen. Maar steeds meer digitale schermen op stations, winkelstraten en langs wegen. Deze digital schermen kunnen eenvoudig van wat software worden voorzien, en daar heb je de geboorte van programmatic out-of-home. En nu?

De jaarlijkse programmatic awards laten zien dat creatieve geesten out-of-home advertising steeds relevanter weten te maken voor de consument. Allerlei onderzoeken en databronnen tonen aan wie waar op welk moment is, hoe warm het is, hoe ver je bent verwijderd van de dichtstbijzijnde supermarkt of zo simpel als welk tijdstip het is. Hierdoor kunnen er mooie campagnes worden ontworpen die out-of-home als massamedium met scherp kan laten schieten.