Semilo start programmatic native platform; nVision
24-11-2014

Nieuw platform binnen native advertising
Semilo start programmatic native platform; nVision

nVison is het nieuwe platform van Semilo dat native advertising combineert met de voordelen van Programmatic Trading. Via nVision kunnen adverteerders gemakkelijk native advertenties opzetten en beheren. Met de komst van nVision speelt Semilo in op de voorspelling dat native advertising de komende jaren ‘the next big thing in advertising’ wordt.

Wat is native advertising?
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij het erg belangrijk is dat de advertentie uiting aansluit bij de content op de website en de doelgroep. Hierdoor zal de bezoeker de uiting minder snel zien als een opdringerige, commerciële uiting. De meest gebruikte vorm van native advertising is een advertorial. Bij een advertorial wordt de uiting opgemaakt in de look en feel (tekstueel + vormgeving) van de desbetreffende website. Andere vormen van native advertising zijn bijvoorbeeld: een sponsored Story, Product Review, Product Review Event, Consumenten Review (testpanel), winactie en een brandpage.

Voordelen nVision
Een groot voordeel door de komst van nVision is dat adverteerders, bureaus en trading desks niet meer eerst door het intensieve en foutgevoelige proces van de uitgever heen moeten. Tevens is het ook mogelijk om andere programmatic activiteiten volledig te intrigeren, de inzet kan gestuurd worden op data of frequency.

De mogelijkheden
Programmatic native advertising biedt veel nieuwe mogelijkheden in vergelijking met de huidige native advertising mogelijkheden. Deze nieuwe mogelijkheden zijn:

  • Flexibele pricing
  • Targeting (bij native advertising beperkt mogelijk)
  • Real-time content aanpassen
  • Inzet op basis van data
  • On demand aan en uit
  • Retargeting
  • Optimaliseren
  • Plaatsing op impressies
  • Zelf aan de knoppen