Simavi, Rutgers en Women on Wings kiezen voor social influencers
26-05-2015

Awareness campagne
Simavi, Rutgers en Women on Wings kiezen voor social influencers

In samenwerking met INZICHT Communicatie heeft ZIGT een awareness campagne uitgerold voor het project: 1weekextra. De campagne is bedoeld om aandacht te trekken voor de situatie van jonge vrouwen in India.

De campagne

De awareness campagne is 26 mei gestart en heeft als doel het project 1weekextra onder de aandacht te brengen bij vrouwen in de leeftijd van 18-49 jaar. We hebben gekozen voor een mix van out-of-home en online. Naast spreads op belangrijke NS stations zullen er ook studi’s hangen op een aantal scholen in het land waardoor zowel de massa als een specifieke doelgroep wordt bereikt. De online inzet bestaat uit een content samenwerking met Blogmij / Social1nfluencers en premium advertising.

Door een samenwerking aan te gaan met verschillende social influencers kan de doelgroep op een natuurlijk manier betrokken worden bij de campagne. Zes vloggers zijn gevraagd om aandacht te geven aan de campagne door onder andere antwoord te geven op de vraag wat zij zouden doen met 1 week extra. Hier zijn creatieve en unieke video’s uitgekomen die zij zullen plaatsen op hun YouTube-kanaal (met doorplaatsing op hun eigen blog). Het aantal volgers van de vloggers op YouTube loopt uiteen van 9.100 tot 384.000. We verwachten dat de video’s alleen al op de verschillende YouTube-kanalen 226.000 keer bekeken zal worden.

Mediabureau ZIGT, Callista Disselhoff en Jasper Achterberg